Gå til innhold

Skal/har dere fortalt det til familien ? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo snart jul, å har lyst å fortelle mine foreldre å svigerforeldre at det komme en liten i familien ! Men samboer sier han kunne ventet litt til. Er straks 7 uker å vet jo alt kan skje ennå. Men for meg gjør det ikke noe om de vet at det evt gikk galt.

Hva har dere gjort eller tenkt å gjøre? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tutta, med nr tre i magen!
Skrevet

Er bare ca 6 uker her, men alle de nærmeste vet det. Har aldri forstått hvorfor det skal være så hemmelig. Mange skjønner at noe er på gang, og da er det like greit å si det som det er,, Dessuten så har man jo da også noen å dele det med om det skulle gå galt!

Skrevet

Jeg har fortalt det til mamma og mine 3 aller beste venniner. Resten vet ikke det ennå, vi bor nede på østlandet og familien på vestlandet, så vi har lyst og kunne si det ansikt til ansikt,så nå har vi vert på shopping og funnet krus der det står verdens beste farmor/far / bestemor/far som di ska få pakke opp rett etter julemiddagen. så blir veldig spennende og se reaksjonen på dem og ikke minst kommende tante og onkel!

Tror det blir en kjempekoslig jul! jeg er akkorat 10 uker på julaften. Vi er også invitert på endel fuktige kvelder i jul og romjula så da er det like greit og bare komme med det til familien så di ikke får høre det igjen på bygda istedenfor fra oss.

Skrevet

Vi har kun sagt noe til mamma, og den eneste grunnen til at hun fikk vite er at vi skal feire julen der og hun ville reagert på at jeg ikke drakk vin til maten. Siden vi mistet sist, er det ingen som får vite på lenge enda.

Orker ikke tanken på å ringe rundt og fortelle at det ikke gikk en gang til.

Skrevet

jeg er i min 17 uke, og her er det nesten ikke noen som vet det, kunn mamma og typen også et par venniner:)

svigers vet ikke noe enda:)

Skrevet

Jeg var 4 uker da jeg fant ut jeg var gravid, fleste venninnene fikk vite det da og og søskene mine og mamma.. pappan min å søstra til typen fikk vite det noe senere :)

men er 12 uker på søndag, så da får vel de siste i familien vite det=0)

Skrevet

Jeg fant ut for en time siden at jeg er gravid igjen...ca 6 uker.jeg mistet tidligere i år(mars), men jeg er så glad og overrasket...jeg vet ikke om jeg klarer å vente med å si det til noen. men da tenker jeg bare foreldrene mine og svigers , og ingen andre før det har gått over 3 mnd. jeg brukte såå lang tid på å komme over at jeg mistet.

Skrevet

Da jeg var 4 uker sa jeg det til familien min og mannen min sin. og etter 2 uker fikk alle vite det. Det er en fin nyhet derfor kunne vi ikke vente. jeg kjønner ikke hvorfor noen ikke sier det til de nærmeste.

Mamma var den første som fikk vite det og hun ble kjempe glad.

Skrevet

Jeg går nå i uke 9.

Foreldrene mine har reist til Sør Afrika for å feire jul med min søster som bor i Johannesburg. Så årets julegave til dem er at jeg har skrevet et julekort til dem som de kan lese på julaften, hvor jeg også har lagt oppi en konvolutt til hver av dem, med en liten julehilsen. Der står det "Gratulerer, du skal bli....tante...mormor....morfar... i Juli 2010!"

Håper at det blir en liten juleoverraskelse for dem, og at de blir glade for den lille julehilsen fra oss som ikke kunne være med dem på juleferien ;-)

Skrevet

Eg e bare ca 4 uker på vei og har fortalt dette til foreldrene hans og mine, dette pga vi er hjemme på juleferie og litt vanskelig å komme unna med en god unnskyldning på hvorfor en ikke drikker rødvin...:P Og de vil få vite det dersom det skulle gå gærnt, men de vet ikke at det er prøverør (mikro), og det vil de ikke få vite med det første...

<3 Lykke til <3

Skrevet

her vet alle det. men eg blir jo sykr fra uke 3....så da er det like godt å si det enn at hele familien skal gå rundt med sterke misstanker eller tru eg er alvorlig syk:)

det er jo en god nyhet,så hvorfor ikke dele...og går det galt,så får en dele det også:)

Skrevet

jeg fortalte d i uke 4 med første mann og nå i uke 6, jeg er klar over at ting kan skje, men synes det er likere å ha en støtte hvis jeg mister, mistet får 3 mnd siden og da var jeg gla får at noen viste det, var ikke så tungt å komme seg i gjennom d dem hjelp i forhold til helt alene:)

synes at du skal fortelle hvis du vil og ikke si noe hvis det er d du føler. men som sagt familien er der uansett og det er godt med litt forståelse og hvis det skulle gå galt som sagt har man go støtte:)

Skrevet

Sa det dagen etter vi fant det ut til foreldre og søsken, det ble jubel!

Vet ikke når vi sier det til de nærmeste vennene, tror vi kommer til å fortelle det til de som hadde fått vite det om vi hadde mistet uansett :)

ååååå, dette er GØYGØY!

Skrevet

Vi fortalte det til de fleste tidlig i forrige svangerskap, og samme denne gangen.... Jeg er 8 uker i morgen, lørdag, og nå vet mange på jobben det, sjefen, de fleste i slekta og mange venner. Skulle prøve å vente litt med nyheten denne gangen, men klarer ikke... hehe

Men er selvfølgelig "forberedt" på at at alt kan skje og da vil folk få vite det... men er ganske fornuftlig til den tanken, for går det galt nå i starten er det rett og slett ikke liv laga og til det beste. Vet jo ikke om jeg faktisk kommer til å ta det så "enkelt" dersom det skjer, men har nå valgt å fortelle det uansett..... Er optimistisk til at dette skal gå bra :-)

Skrevet

Fortalt det til familien allerede og vi er 5 uke rpå vei....må jo fortelle det om det skulle gå galt, og da er det jo mer gøy å fortelle det mens det er positivt!! Men vi fortalte det kun til alle nærmeste familie, resten får vente en stund til....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...