Gå til innhold

Skuddpremie på svigerinne!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater å vaske hus, men rundvasker huset til den som gir meg nok støtte til at jeg roer meg ned. Grrrrr....jeg er stort sett alltid svært rolig, men nå har jeg lyst å plaffe henne ned. I alle fall pepre henne med småkakter om hun går forbi huset.

Vi er temmelig moderate når det kommer til julegaver og materielle ting, vi er yngre og har selvsagt ikke en så god økonomi som ekteparet "penger" og deres to bortskjemte barn. De skal gi iphone til sine 11 og 13 åring, og det er helt greit. Vi kjøper ikke dyre gaver til hverandres barn, jeg har syv søsken med barn på min side og 200-300 kr er mer enn nok for en hilsen. Nå kom hun på døra med gavene, en mobil til min 7-åring som ikke skal ha mobil, og en lego til 1000 kr som hun vet 5-åringen skal få av farmor og farfar som skal feire sammen med oss og får gi den "store" gaven. Vi gir ski, og selvsagt er legoen fra besteforeldre som vi skal feire sammen med noe som virkelig vil slå an. Jeg unner de den gleden.

Litt oppgitt, og hun har lovet å ikke ta helt av. Blir fysisk kvalm, og føler meg som en drittunge. "Alle har jo mobil". Det driter jeg i. Ikke mitt barn, hans venner og de trasker heller ikke rundt i dunjakker i våte Bergen til 2000 kr. Sånn...nå kan jeg roe meg ned!!!! I alle fall nok til å roe ned mannen min:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt noe til 200 tilbake, jeg. Man gir ikke mobil til andres barn.

Skrevet

Har du sagt konkret hva dere mener, sånn rent prismessig med "ikke å ta helt av"?

Det beste i sånne tilfeller er vel kanskje å avtale en cirkapris for gavene, så det ikke skal bli så skjevt. Jeg skjønner godt at du er irritert over at de gir så overdrevent flotte gaver, og det kan man vel godt bare si - men det har du sikkert gjort allerede.

Skrevet

Det er jo respektløst dersom dere har sagt i fra at han ikke skal ha mobiltelefon. Det er så veldig lite allraight med bortskjemte unger og grenseløse foreldre. De må jo gi sine barn det de ønsker, men ift. deres barn bør det jo være en dialog i forkant, selv om det ikke ser ut til å hjelpe. Uff. Håper gavene kan byttes og at guttene ikke allerede har åpnet de?

Skrevet

Det har fått gavene for lenge siden, og de var bare på gjennomreise. Det er mobilen som irriterer meg, spesielt siden vi har sagt nei flere ganger. Vi hadde den diskusjonen da de kom med små tvér til guttas rom fordi barna fikk flatskjermer. Vi sa nei, de tok de med allikevel og gutta ble sinte på oss.

Skrevet

Du kan vel ta imot gavene siden det er litt stress å gi de tilbake, men si at mobilen får bli liggende til barnet er gammelt nok (gjør jo ikke noe å ha en "gammel" mobil når den tid kommer), og legoen må byttes siden barnet får dette allerede.

Skjønner forøvrig veldig godt at du er irritert, når dette høres ut som noe dere har diskutert i forkant men som de overser.

Skrevet

Sett deg ned og trekk psyten, lukk øynene og forestill deg dette :-)

En Irismor (veier litt mer enn Kate Moss) luskende rundt i snøkammo (ønsket meg rosa men det finnes ikke i enkelte størrelser) med hagla fylt med pepper. Legger seg på lur under postkassa, nei søpplakassa (må ha litt å gjemme meg bak) og når kjerringa passerer så får hun en ladning pepper der sola ikke skinner ;-) Så smyger jeg meg så usett som mulig bortover halvkvalt i latter over svigerugla som ikke skjønte hva som traff henne. Eller jeg kan sprette opp og hyle "julegave fra erteposen" i det jeg trekker av. :-)

Drit i kjerringa og bytt Legoen før julaften, og selg mobilen på finn.no og kjøp noe annet i stedenfor.

Men jeg kommer gjerne med en ladning pepper ;-)

Skrevet

HAAAAAA :) Jeg ser det for meg!!! Pang, pang...Takk, takk.

Skrevet

Bare hyggelig og du trenger ikke å rundvaske huset mitt for det har jeg selv gjort i dag. Men ser du en rosa kammodress i str XL så hyl ut. Kan tenke meg jentene på elgjaktlaget får kula hvis jeg stiller i det på neste elgjakt lol

Skrevet

Kjerring...

Legoen hadde jeg ikke brydd meg med - er jo bare å bytte. Mobilen tror jeg at jeg hadde pakket opp og heller skaffet noe annet.

Skrevet

Haha den var kul, kan jo bare tegne på noen kvister og løv. Jentene kommer til å få kula :-)

Den må jeg bare ha når vi skal på elgjakt i oktober ;-)

Skrevet

Ungene har ikke fått det enda? Bytt det før jul (hvis du kommer deg ut, da) og gi dem noe du syns er passende. Har du penger til overs kan du jo kjøpe ei geit til noen i Afrika eller julegaver til noen små som Frelsesarmeen kan gi videre. Så har pengene i alle fall blitt brukt på noe fornuftig ;o)

Takler ikke sånn grenseløs- og respektløshet så du har min fulle støtte for frustrasjon. Trenger ikke vaske huset mitt likevel ;o)

Skrevet

Jeg ser det med litt andre øyne, jeg da....

Hvis disse menneskene har penger nok, og ønsker å gi dyre gaver - hvorfor nekte dem det??

Og både telefon og lego kan da byttes?

Har dere åpnet pakkene, siden dere vet hva det er inni?

Skrevet

Jeg ser den siden, men det er en lang historie mht. gave. Vi har begge penger nok til dyre gaver, om en ønsker å prioritere det. Men ikke alle i familien på min manns side har det, og det ble tatt opp direkte med alle oss voksne i familien. Vi ble enige om å fokusere på det viktige i jula og holde oss til greie gaver. Det tok moroa ut av jula for svigermor og to andre som ikke har så mye å rutte med, og i år feirer vi sammen med den sida.

På min side gir min søster dyrebare og flotte gaver til tantebarna, fordi hun ikke har egen familie og ser oss så sjelden. I år tar hun de to eldste med til dyreparken, og de kommer til å hoppe i taket 1 juledag da pakkene fra min side blir åpnet med bare vår lille familie tilstede.

Hun fortalte hva som var inni og sa de hadde gjort seg fortjent til det. De er sant, for de har virkelig taklet tvillingene fint. Samtidig har vi hatt en diskusjon om mobil for 14 dager siden, de ville gi de gamle til gutta, og jeg sa det var uaktuelt.

Gavene er ikke problemet, men det er den forbanna mobilen som irriterer meg.

Skrevet

Jeg forstår deg godt. Vi hadde det på samme måte. Her har vi blitt enige om å kjøpe for 2- 300 kr pr unge, slik at foreldrene til alle barna kan være den som kjøper de store gavene. Det blir spennende å se om alle har overholdt denne avtalen når julaften endelig kommer.

Mine svigerforeldre handler gaver etter pengenes verdi, ca 2000 kr pr barnebarn, mens mine foreldre gir etter hva ungene ønsker seg,om det koster 5 kroner eller 500 kroner.

Jeg hadde gitt dem tilbake mobilen, hvis dere ikke er interessert i at han skal ha mobil nå. Dessuten så synes jeg at en mobil skal gis av foreldrene, ikke tante og onkel.

Lykke til og god jul;-)

Skrevet

Jeg hadde ringt og spurt hvor mye mobilen koster...For så videre fortelle at jeg ikke vil ungen skal ha mobil enda, slik at jeg kan "Kjøpe den av" ungen, og kjøpe noe annet for de pengen i stedet..Videre si at je ghåper de ikke blir skuffet, og at jeg selvsagt skal fortelle ungen hva osm har skjedd om de vil det da.....:o)

Men det er meg..Jeg klarer ikke lyve, og må bare si alt som det er eller jeg blir fysisk syk..Noe som har bragt meg opp i mange mindre morsomme situasjoner der og da, men som i ettertid har vært til fornystelse for både meg selv og andre......:o)

E man ærlig og sier sannheten så godtar de aller, aller fleste det aller aller meste...Selv om man aldri hadde trodd det..Og tro med, jeg har MANGE slike episoder :o) Som ender bra til tross for at jeg har forventet det verste :o)

Og rundvask mottaes med takk..Bor i Trøndelag et sted :o)

Skrevet

hohoho ;-)

http://www.jumpinjammerz.com/camouflage+pink/product-14-pajamas/

elgjakt skal bli??? varme er de og, jeg har to stk (riktignok i andre mønstere da hihi)

jeg er enig med dem som sier pakk opp og bytt...men jeg ville sagt det til dem også, så de skjønner at det blir gjort igjen, hvis de gjør slikt igjen...selv om det ikke var ondt ment. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...