Gjest Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Ting som: Sette på og henge opp vask Berette og legge på plass klær Støvsuge Vaske Tørke støv Lage middag og annen mat Rydde og vaske kjøkkenet Vake bad Rydde osv... Dersom du skulle tatt et ca gjennomsnitt av tiden du bruker på dette, hvor mye tid bruker du i snitt pr dag på husarbeid? Jeg gjør ikke alt det overnevnte hver dag, men sånn i snitt vil jeg tro jeg bruker ca 45 minutter på husarbeid pr dag. Da er matlagingen det som tar mest tid.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Jeg vil ca si en time... Og som hos deg Alva, matlagingen tar nok mest tid! samt oppheng av klær.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 ca 1.5 timer pr dag til rydding, klesvask, støvsuging, matlaging osv I tillegg har jeg vaskehjelp 3 timer hver uke.
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Jaaa... De klærene *sukke* Brette dem og henge opp tar mye tid synes jeg. Luker jeg bort matlagingen bruker jeg vel 15-20 minutter og luker jeg bort klesvask med alt det innebærer, så er jeg helt nede i 5 minutter, hehe...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Har to barn, bruker ca èn time daglig på huslige gjøremål. Men jeg gjør alt i huset også. Hos oss er det klær som tar tiden, vask, henge, brette, legge på plass... Føler det iallefall sånn.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Kunne ønske jeg hadde en brette klær/vaske klær/ henge opp klær robot til tider!!! Prøver å vaske klær intensivt en dag i uken, der den går fra morning til kveld, sammen med tørketrommelen:) og da har men det brettehelvette dagen etterpå!
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Wow, du må ha stort hus og mange barn? :-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Hehe, stort hus og 4 barn ja:) Så du kan tenke deg mengden klær og treningstøy;)
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #9 Skrevet 21. desember 2009 Ja, har 4 barn selv, så vet litt om mengden tøy, og da er minste bare 4 mnd enda... Huset nå er ikke så kjempestort, men skal bygge stort hus. Har litt å se fram til ser jeg ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #10 Skrevet 21. desember 2009 Hehe, da har du litt å se fram til ja! Da kjenner du jo til tøymengden og;) Skittentøyskurven har jeg ikke sett bunnen på siden 1998 tror jeg! Men veldig kjekt med et stort hus og da:) Minste min blir 5 mnd i morgen faktisk! Hvor blir tiden av??
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #11 Skrevet 21. desember 2009 Ja, det gleder jeg meg til :-) Spesielt kjenner jeg behovet for en ekstra stue nå som barna spriker i alder fra 7 år og ned til 4 mnd, hadde vært veldig ok å ha egen loftsstue/kjellerstue for den/de eldste, og det får vi i det nye huset, og ikke minst eget rom til alle barna. Men vaske-biten kunne jeg gjerne stått over. Satser på vi får råd til vaskehjelp vi også etterhvert ;-) Synes også tiden går fortere og fortere med hvert barn, men jeg synes det er kjempedeilig at vesla er begynt å bli så "stor" og mer mobil, blir litt frustrert av små babyer, hehe...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #12 Skrevet 21. desember 2009 Går nok med et par timer hver dag Har bare to barn,men får null hjelp til huslige sysler, og har da en rotete mann å rydde opp etter i tillegg til barna. Masse klesvask, rydding, kjøkkenet må jo vaskes hver dag, støvsuger annenhver dag, tar badene to ganger i uken (har gutter, så da kan det havne litt utenfor toalettet iblant), og liker å ha det ryddig, så jeg gjennomrydder huset daglig. Har stort hus, tre etasjer.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #13 Skrevet 21. desember 2009 Ja, og skal man plusse på middagslaging er vi fort oppe i to og en halv time.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #14 Skrevet 21. desember 2009 Vi og har en loftstue i tilegg til stuen nede.... Der har ungene alt av spill, filmer, playstation osv... sakkosekker m.m! veldig greit å få det ut av den stuen som vi voksne bruker til daglig! Elste min blir 9 i Februar, og merker at han av og til vil litt bort fra de minste og trenger mer og mer privatliv.... Men vaskebiten... akk ja!!! håper på vaskehjelp jeg og etterhvert.... Hadde hun bare kunne tatt de 2 badene liksom, så hadde det vært så greit! Det tar jo sånn tid om man skal gjøre det skikkelig grundig!! Ja tiden går fort, rasende fort!! men dette er sistemann altså! Fra nå av er bena krysset! Merker hvor mye lettere det er nå når minsten er 5 mnd, er litt mer interessert og kan ligge å putle aleine på golvet en god stund.....
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #15 Skrevet 21. desember 2009 går nok Halvannen time om dagen, har liten leilighet men går en del tid uansett. Men så liker jeg og styre med ting på dagene når babyen sover
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #16 Skrevet 21. desember 2009 Bruker dere så mye tid? Jeg bruker tørketrommelen mye, så jeg sparer nok tid der på oppheng og stryking osv (som jeg altså da gjør minimalt av). Bruker kanskje en halvtime to ganger i uken på å ordne klær... (vaskedager). Vasking av bad/støvsuging osv bruker jeg kanskje en time på tilsammen pr. uke. Rydding og vask på kjøkkenet, tja, ti minutter pr dag kanskje. Matlaging - Tja, kanskje 15 min. pr. dag.. Tilsammen blir vel det... 1t + 1t = 2 t delt på 7 = 0.28 (hva blir det i minutter... + 25 minutter... Hm, kanskje det ble en del likevel..
Tweak Skrevet 21. desember 2009 #17 Skrevet 21. desember 2009 Blir vel noe av det samme! Bruker en halvtimes tid på middagen hver dag og så tar det 5 min å rydde av bordet og sette inn i oppvaskmaskina etterpå. Ellers har jeg én vaskedag i uka der jeg går over gulvene og tar badet skikkelig og det tar vel til sammen en times tid. Klesvask gjør jeg ved behov. Har ikke barn enda så det er langt fra daglig! :-) Å sette på oppvaskmaskina eller ta ut av den tar meg max 5 min og da tørker jeg kjøkkenbenkene samtidig. Tar ikke akkurat så mye av min tid. Men jeg regner med at jeg må gå over gulvene oftere når baby i magen kommer ut og etter noen måneder får gulvene som sitt territorie! Og at vaskemaskinen kommer til å gå daglig med babyklær er vel bare å forvente?
Miss Misantrop Skrevet 21. desember 2009 #18 Skrevet 21. desember 2009 Jeg ser handling ikke er på listen din. Bruker veldig lite tid på husarbeid men alle dagens måltider tar nok litt tid, uten at jeg har lagt det sammen.... kanskje 1,5 time.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #20 Skrevet 21. desember 2009 Et kvarter sånn til vanlig tenker jeg og litt lenger når jeg lager middag i tillegg. Vi har vaskehjelp, så tørker ikke støv eller vasker do osv.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #21 Skrevet 21. desember 2009 15 min påmiddag? Hva iall verden spiser dere? Har dere aldri poteter? Bruker nok i snitt 2,5 timer om dagen til husarbeid.
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #22 Skrevet 21. desember 2009 Fatter ikke hvordan du kan bruke så lite tid. Roter dere ikke hjemme hos deg? Eller rydder alle etter seg? (i tilfelle ønsker jeg å vite hvor sterke virkemidler som må benyttes for å oppnå det) Jeg bruker minst en halv time daglig på middag, men så er det frokost og kveldsmat som også skal ordnes til og ryddes av. Tror sikkert jeg bruker dine 45 min på måltider. Klesvask er lettvint her, for vi har tørketrommel, kanskje ti min i snitt Støvsuging og vasking, ti min Rydde inn og ut av oppvaskmaskin, 2 g per dag Bake brød annenhver dag (det gjør heldigvis mannen) Tørke støv. 1 min i uka Men det er ryddinga som tar tid her, nåja ikke mer enn maten, men mye kjedeligere Totalt to timer hver dag, tror jeg
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #23 Skrevet 21. desember 2009 Stort sett bare baby og meg hjemme på hverdager på dagtid = veldig lite rot ;-) På ettermiddager og i helger/ferier blir det jo mer, men de to store på 7 år og 5 år rydder etter seg, og til dels 2 åringen også. Mannen er den som tar kjøkkenet (jeg lager maten). Støvsuger nede 2-3 ganger i uken (tar 7-8 minutter) og oppe 2-3 ganger i mnd. Vasker bad 1-2 ganger i uken, tar ca 5-7 min per bad (2 stykk), litt mer når vi tar dusjkabinettet grundig. Tørke støv og vaske gulv blir gjort 1-2 ganger i mnd, synes ikke det trengs oftere faktisk. Er klesvask/henge opp/legge på plass som tar tid + matlaging og rydding etter sådan. Vi har faktisk tørketrommel vi også, men ikke alle klær kan tørketromles. Tømme oppvaskmaskinen tar vi ca 50-50. Matlaging er vel i snitt 20- 25 min på middag (står jo ikke og ser på poteter som koker ;-)) og 2-3 min på kvelds, frokost tar mannen vanligvis nå. Blir ikke så mye i snitt da, men har det rent og ryddig likevel føler jeg, senest i går fikk jeg høre fra ene svigerinnen min at "dere har det jo alltid så strøkent" :-)
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #24 Skrevet 21. desember 2009 Blir så misunnelig. Hos oss er det som regel bomba. Barna er ikke så flinke å rydde etter seg, og ikke mannen heller Hos oss kan forresten alt som ikke er ull tørketromles
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 21. desember 2009 #25 Skrevet 21. desember 2009 Hm.. Jeg rydder jo å sånn hver dag..men når jeg først er i gang så blri alt gjort veldig fort for jeg klarer ikke stoppe hehe. Hvis jeg skal vaske å rydde hele leiligheten så tar det vel ca 1,5 time bare:) å da er gulver å alt sånn skurt. Men sånn i gjennom snitt daglig så blir det vel rundt en time (ink å lage middagen9 kanskej litt mer hvis det er klær som må brettes. har heldigvis tørketrommel slik at jeg slippe rå henge opp. MEN nå har sambo pappapermisjon, så gjett hvem som er husmor nå hehe:p *lener seg tilbake i sofaen*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå