Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Vi har ikke hatt annet enn biltrøbbel de siste parårene. I sommer kjøpte vi ny bruktbil som vi håpet å ha et par år. Så var jeg på julehandel nå og det sa bare knekk ved venstre framhjul og styringa forsvant. Hva i all verden skal jeg gjøre? Ikke har vi noe mulighet til å reparere den nå, ikke har vi noen mulighet til å låne bil og vi skal ut på landet til min far og feire jul. Hyyyl! Og de som vil kommentere på hvor ufornuftig det er å kjøpe brukt, eller at vi ikke har noe nødlager med penger, så er vi begge studenter, og har ikke mulighet til å gjøre det på en annen måte.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Fysj,sånt er så utrolig kjedelig! Dere kjenner ingen som skrur da?som kunne fått tak i billige deler f.eks. Kanskje dere kan ta tog/buss til din far hvis det skjærer seg helt??
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Kjenner en som skrur, men verre å få i deler nå rett før jul. Og hvem vet hvor dyrt det blir? Jeg er jo så å si blakk nå, har bare penger til mat ut året, pluss en femhundrelapp til uforutsette ting. (Alltid en som blir syk og trenger medisin/legevakt et eller annet i juletidene). Blir så trist og lei. HI
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 hmm..du har ikke mulighet til å få lånt litt av familie da?? deler før jul er ikke noe problem,mannen min er mekaniker,de får deler på dagen tom lille julaften:)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 eller kanskje noen i familien har en bil dere kan låne til dere får fikset den dere har? er dere avhengige av bil,bortsett fra kjøreturen til faren din forresten?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Vi er avhengige av bil ja. Samboeren sin sønn bor mange mil borte, og vi skal hente ham til samvær i romjula også. Ingen biler å låne, ingen penger å låne. Men skal ringe han jeg kjenner som skrur og høre litt senere i dag. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal hente barna og handle ferdig.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Buss,tog,trikk og tbane ditt brødhue!har du ikke penger til å ordne det hvis det skjer noe med bilen,har du heller ikke råd til bil!
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Takk for den, hyggelig. Og hvis du løfter blikket fra navlen litt ser du at det er ikke mye t-bane og trikk andre steder enn i Oslogryta. Og uansett ikke noen som kjører mange, mange mil utpå landet. Det går buss dit, men det er ikke plass til å overnatte, så da går bussen hjem klokka seks.
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 21. desember 2009 #9 Skrevet 21. desember 2009 Hehe, så mye for anonymiteten.
Kaffemocca Skrevet 21. desember 2009 #10 Skrevet 21. desember 2009 Hørt om andre steder enn Oslo ano 14.09? Det er der det ikk er t-bane og trikk det. Og på mange mindre plasser går det ikke buss en gang når skolen har ferie. Siden skolebussen er det eneste som går der.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #11 Skrevet 21. desember 2009 Haha det er byfolk i et nøtteskall!! Tror det går buss, t-bane og trikk overalt!! Her jeg bor går det kun skolebusser. Det vil si noen ca 3 om morgenen og ca 3 om ettermiddagen. Den siste bussen går fra byen og hit hvor vi bor kl halv 4. Det går ingen buss i helger og helligdager. Det går vel 4 stk i skoleferien eller noe sånt om dagen totalt. Skjønner deg godt jeg HI, jeg hadde også hatt store problemer dersom bilen min gikk istykker!! Dersom du vet hva problemet er så råder jeg deg til å ta en sjekk hos huggeren for å se om de har den delen du trenger. Det er i det minste litt billigere enn nye deler. Får også håpe du har en litt eldre bil for din skyld. På de nyere får man ikke gjort noe selv! Vi har bilene på verksted for den minste ting... huff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå