Gå til innhold

Huff, et lite dilemma - trenger råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ble spurt av noen venner for et par mnd siden om vi hadde planer på nyttårsaften. Vi hadde ikke det, tenkte å være hjemme og da ble det enighet om at vi kunne henge ut sammen siden de også har barn og bor like ved. Men nå ble vi spurt av en kollega med familie om vi ville bli med de på hyttetur nyttårsaften. Dette har både jeg og sambo kjempelyst til, de har et barn på samme alder som oss. Men nå er dilemmaet, hva skal vi si til de andre???

Trenger tips og råd og ikke kommentarer på at dette er dårlig gjort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en avtale med en familie med barn om å feire sammen. Nå ønsker du å bryte den avtalen 3 dager før juleferien slår til og de fleste har allerede laget planene.

1. Gi beskjed så fort som mulig at dere ikke kommer, så de har tid til evt å høre om andre er ledige den dagen. De har jo sikkert allerede fortalt sine barn at de skal være med dere.

2. Dropp hytteturen i år, opprettholde avtalen du allerede har og avtal hytteturen til neste nyttårsfeiring.

Skrevet

Hold dere til avtalen dere allerede har. Vet at du ikke ville høre om dette var dårlig gjort, men det er det faktisk...

Skrevet

Sett deg i de andres situasjon. Kjenn etter hvordan det føles å bli droppet for et bedre tilbud.

Skrevet

(Neste år husker du kanskje å ikke binde deg flere mnd i forveien)

Skrevet

Takk for de "gode rådene".. Det var ikke det jeg var ute etter, det skrev jeg, men kanskje vanskelig å forstå..???? Vi har ikke en spikra avtale med de, og vi måtte uansett gå hjem til sengetid for barna. Forøvrig hadde vi heller ikke bestemt hvor vi skulle være.

Skrevet

Som du har skrevet i hovedinnlegget virker det som om dere har en fast avtale da...

Skrevet

Denne avtalen ble gjort for to mnd siden. hvor lenge er det siden dere har snakket om denne avtalen/praten? Hvis dere f.eks. ikke har snakket sammen om dette på et par mnd....så er det på en måte "glemt" litt spør du meg. i denne situasjonen går det kanskje an å høre med dem om de evt har fått andre avtaler og at dere faktisk ikke skal være hjemme allikevel: Men det kommer veldig an på hvordan situasjonen er mellom dere, hvor lenge dere har snakket om dette, om det er en fast avtale, om de gleder seg til å være sammen med dere osv.

Skrevet

Takk for et ordentlig svar! Vi har faktisk ikke snakket sammen om dette siden da, vi sees ikke så mye ellers heller, så vi har kanskje vært sammen et par ganger etter at dette ble nevnt. For meg er det veldig løst og jeg ville ikke blitt sur om de hadde kommet og sagt de hadde andre planer.

Skrevet

Dere skal si til de andre at dere fortsatt skal feire med dem og avlyse hytteturen. Hytteturen får dere ta til neste år. Hvis ikke får du si det som det er. De kommer sikkert til å bli skuffet og dere kan få et dårlig/dårligere rykte på dere, men det er enda verre å toppe det hele med å lyge

Skrevet

hmmm...litt vanskelig..men jeg tror faktisk i denne situasjonen at det er mulig å avlyse. I og med at dette ikke er en fast avtale, men bare en slik "reserveavtale" på en måte. Og siden det bare er snakk om noen få timer i lag før barna skal legge seg. Men siden du kanskje føler at de blir skuffet (ja siden du ser på dette som et dilemma) så ligger det nok noe i det. det er fullt mulig at de blir skuffet, så det må du tenke deg om er verdt det. Hva med å si at dere beklager men det er bestemt at dere skal på hyttetur, men ønsker gjerne å treffe dem på nyåret for å finne på noe sammen. Du må nesten føle deg litt fram her.

hilsen "den seriøse anonyme" hehe.

Skrevet

Kan du ikke bare være åpen om det til naboene dine da? Si at dere har blitt bedt bort på hyttetur og at det frister litt. Siden da slipper dere å dra tidlig hjem for å legge barn.

Hvis dere hadde en åpen invitasjon, så burde jo det gå bra. Hvis du merker at de ikke syntes noe om det, så syntes jeg dere burde holde dere til den første avtalen.

Hvis du bestemmer deg for hytteturen må du si ifra så fort som mulig, slik at de slipper å sitte alene på nyttårsaften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...