Gå til innhold

2 år gammel gutt og tilknytning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på snart 2 år. Jeg har trodd at vi har hatt en god tilknytning. i forrige uke ble jeg syk og måtte på sykehus. Lillegutt måtte da overnatte hos svigermor og svigerfar. Han kjenner de godt og er trygge på dem, så jeg tenkte at det kom til å gå bra. Da jeg og mannen min kom og skulle hente han dagen etter lå han og sov. Jeg hadde ventet en mye større gjensynsglede enn den jeg ble møtt med. Han sa mamma og la armene rundt meg og koste meg lenge, men jeg hadde på en måte trodd at han skulle ha savnet meg mer. svigers vil nå ha han med på hyttetur en helg, men jeg merker at jeg tviler. Vil han knytte seg til dem istedet for meg, når han har det så bra hos dem? Er dette bare tullete tanker? Når vi er hjemme , er det mamma hele dagen, og han følger etter meg overalt. Men når svigermor er tilstede er hun også stas.. Har ikke lyst til å føle meg truet av svigermor , er jo glad for at han er trygg hos henne, men vil at han skal foretrekke meg, noe jeg tror og håper at han gjør.. Hvordan er det for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er Lillemann bare knappe 9 mnd, så jeg har ingen direkte erfaring med det samme selv, men jeg kan komme med en analog alikevel :-)

Var på besøk hos gode venner her forleden. Jeg har et veldig godt forhold til deres datter, som er omtrent på samme alder som din sønn. Jeg og pappaen hennes kom samtidig og hva skjer? Snuppa freser forbi faren uten å bry seg om ham overhode og går rett i armene mine ;-) Vil bare bære hos meg.

Jeg tror ikke for et sekund at hun foretrekker meg fremfor sin far. Det er bare det at når jeg er der, så er det jo lek og moro hele tiden.

Når din sønn er hos besteforeldrene, så får han sikker masse oppmerksomhet og de finner sikkert på en hel del. Kanksje han rett og slett ikke syntes det hadde gått så lang tid. Han går kanskje i barnehade, så han er vant til at du blir borte en periode, og du kommer jo alltid igjen. De tar jo, på godt og vondt, sine foreldre for gitt :-)

La de ta ham med seg på hyttetur. Det er ingen som kan erstatte deg, noensinne!

Skrevet

Du tuller? Hallo, ungen er 2 år og har hatt det fint der han er. Du fikk jo til og med en klem..

Send ungen på hyttetur og kos deg med at han har det fint hos andre.

Skrevet

Oh heisann... En del skrivefeil der gitt... Regner med dere ser bortifra de. "Vil bare bære hos meg" er f.eks. "Vil bare være hos meg"... *sukk*

Skrevet

Bare fordi jeg er nysgjerrig, hva er en analog?

Skrevet

Jeg synes det er kjempedeilig at jeg kan sende ungene på ferie til svigers en uke, og vite at de har det helt topp der. Og når de kommer hjem er det knapt tid til et hei før de finner frem leker osv.

Hadde vært mye verre om de hardde savnet meg hele tiden mens de var borde fra meg!

Skrevet

Du fikk nå i det minste en klem, mine sier bare "åja, er du kommet mamma..." og fortsetter å leke seg, hehe...

Du vil alltid være nr 1 for ham så lenge han er barn, men om du blir lei deg for dette bør du virkelig jobbe med deg selv for å tåle perioden som kan komme senere når de gjerne kan slenge ut ting som "Neeei, vil ikke være med deg hjem, det er MYE gøyere med farmor, jeg vil være her, du er bare dum, farmor er bedre enn deg!", som mange barn gjør i 3-6 års alderen. Her var min minste gutt så ekstrem at fra han var 7-8 mnd gammel hylte han om jeg prøvde å bære på ham når vi var hos min mamma, han skulle bare være hos mormoren sin må vite ;-)

Andre mennesker, og spesielt besteforeldre, vil som regel være mye kjekkere for barna der og da enn "kjedelige" mamma og pappa, men når alt kommer til alt er det mamma og pappa som er aller, aller best.

Skrevet

Barn lever her og nå, de lever i nuet. Så lenge han har det fint der han er og du føler deg trygg på de er det bare å sende ham av gårde. Min lille elsker å være hos beste, men så er det grei å være hos mamma og pappa også. Han får ikke noe mindre bånd til deg selv om han er ute i "verden" sammen med noen andre. Du vil jo alltid være mammaen hans.

Skrevet

Analog betyr lignende eller parallell historie eller tilfelle :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...