Gå til innhold

Dette må være den snåleste julesangen ever!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser man det ja, hahaha! Jeg har alltid sagt til sambo at den sangen må være en spøk, men har aldri gjort noe for å finne ut av det. Men nå fikk jeg det bekreftet=)

Har en juleplate som heter Nå er det jul igjen, med masse søte gamle julesanger. Og så kommer den der da, en rar og tragisk julesang midt oppi alle de glade.

Skrevet

Det er Rolf Just Nilsen som synger. Synes den er kjempefin. :)

Skrevet

Foreldrene mine syntes aldri det var jul før de spilte denne på radioen natt til julaften :-). Må jo være fra deres barndom? Husker jeg hørte den gjennom veggen fra soverommet der jeg lå og ikke fikk sove.

Skrevet

Tror faktisk de som har laget den, har lagt ned forbud mot å spille den på radio etc...

Skrevet

hehe, aldri hørt etter på teksten på denne sangen...

ikke før nå....

Spilte den på jobb mange ganger i forrige uke og i dag:-)

Skrevet

Den ble laget i 1966 (?), men jeg hadde aldri hørt den før jeg kjøpte en jule-CD med den på. Jeg syntes det var rart, siden jeg ble født i 1964, og det burde ikke være noen grunn til at den ikke ble spilt på radioen.

Så fikk jeg høre grunnen da jeg hørte på radio forleden - at én mann skrev teksten, og en annen melodien (husker ingen av navnene nå), men det var bare han som hadde skrevet melodien (tror jeg) som ble nevnt når den spiltes på radio. Så den andre fikk nedlagt forbud mot at den ble spilt i noen år.

Men nå er det over, og den kan spilles - hele tiden!

Skrevet

Hehe, jeg digger den sangen:D

Ikke jul uten den i huset iallefall;)

Skrevet

ikke jul her heller uten den...! ;)

Skrevet

Husker også at det var en video til denne. Var i svart/hvitt. Hvor den fortapte sønn kom inn i stuen med en enorm svær pels.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...