Hikken Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Jeg er dagmamma til en herlig liten gutt, men begynner å bli litt sliten av ho mor... Har vært mye "misforståelser", tull med henting og tidspunkter og sånne småting.. Jeg inviterte familien til lille (la oss kalle han) Ola på julefrokost forrige uke, men pga av sykdom ble det utsatt til i dag. Første dag i juleferien min. (Mor til Ola har også ferie nå) Vi hadde snakket om dette på forhånd, avtalt tidspunkt og snakket om at det blir kos for Ola å være her MED mamma og ikke være igjen alene når mor går. Når frokosten er ferdig og folk begynner å kle på seg spør mor: "Når skal jeg komme og hente Ola?" Da hadde vi sittet hele frokosten og snakket om alt vi hadde og gjøre, jeg hadde fortalt at når de var dratt skulle jeg og mini ut og handle gaver osv.. Jaja, da sitter jeg her da, med en unge ekstra som over hodet ikke skulle være her fordi jeg ikke klarer å si fra at sånn var ikke avtalen vår, du må ta han med deg. Julehandelen blir nå utsatt flere timer, og jeg må ta den i det verste rushet i fire-tiden. Skulle ikke forundre meg om hun komme og leverer han klokka åtte i morgen tidlig. Hun vil også gjerne at han skal være her en dag i romjula så hun og familien kan gå på ski, og jeg fikk helt vondt i magen da jeg sa at det var ikke sikkert vi hadde så mange ledige dager i jula, men a jeg skkert kunne si fra om jeg fikk en dag med mye ekstra tid..
Jullia Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Ja du trenger virkelig baller..... Du får bare si det som det er, skriv også ned en avtale mellom dere. Å si nå for all del nei til den dagen i romjula. Verre er det ikke
Gjest irismor Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Hva F####N skal du med baller???? Finn frem din indre f##nskap. Vi alle har den men hos noen sitter den litt lenger inne enn hos andre. Ring mor og si at ungen må hentes NÅ. Og at nå har du JULEFERIE og at den skal DU ha sammen med DIN FAMILIE. Kjære deg kjerringa vet at hun kan utnytte deg og gjør det til det fulle. Vil du at duine barn skal lære av henne og utnytte andre på denne måten. NEI nå er det nok si i fra og stå på for din egen skyld. Lykke til og SPARK SPARK. c",)
Hikken Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2009 Det er ikke snakk om at han skal hit i romjula nei, får bare si at jeg har planer hele veien (det er jo faktisk sant). Men uansett hva vi har avtale om og planlegger gjør hun det stikk motsatte. Blir så sliten, og det enkleste er som regel å bare la seg overkjøre ( Gaaaah!
Hikken Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2009 Hehe, takk for spark ) Mor har satt seg gost til rette i frisørstolen nå, så er ikke stort jeg får gjort de neste timene uansett. Vi kom frem til at hun skulle hente han når han våkner, håper det skjer temmelig kvikt.
HTC Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Du må være klar i dine beskjeder. Har du stengt i romjulen, så si det. Har dere ikke tidspunkter og ting avklart, er det heller ikke lett for mor å vite hva hun skal forholde seg til. Gi hyggelig og klar beskjed når hun henter i dag, om at du har stengt i romjulen, og sørg for at du har en plan om hvilke dager du jobber for neste år. Det har vi i vår private bhg + jeg hadde det med hun som jobbet for meg som dagmamma for noen år siden.
Hikken Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. desember 2009 Hun har selv sagt at hun skal ha han hjemme i skoleferier (lærer), men det virker ikke sånn allikevel. Hun tenkte vel at det var åpent hus her siden det var frokost her i dag, selv om vi snakket masse om det forrige uke at han skulle være med mor hjem og ha juleferie etter maten. Men ja, må nok få det ned svart på hvitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå