Gå til innhold

Andre som har kraftige magesmerter spesielt om kvelden/natten??


mamma til 2 og lille frøet..

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste ukene hatt ekstreme magesmerter på kveld. Vi har opp til flere ganger trodd at nå kommer babyen.. men så gir det seg etter alt fra 30 min til 4 timer..

 

Samboren min at vi skal kontakte jm eller lege, men jeg så usikker selv. For det er jo ikke rier..

 

Men jeg tviler veldig på at babyen holder seg inne til termin , 25 januar..

Føler at han kan komme når som helst egentlig...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved magesmerter så ville jeg kontaktet føden med en gang. Bedre å sjekke en gang for mye!! Var selv inne for sjekk etter magesmerter, og fikk beskjed om at ved magesmerter, vannavgang, rier og blødninger, så skulle man ta kontakt.. Var heldigvis ikke noe da, men fikk beskjed om å ringe hvis det dukket opp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veldig med magesmerter på kveldene og nettene for tiden. Føler det er skikkelig kraftig kynner som bruker flere timer på å gi seg. Magen er stein hard og veldig vondt å bevege seg. Er det noe sånn du har det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elis84.... æ har akkurat d samme som du beskrive, d e skikkelig vondt å æ tør nesten ikke å røre på mæ:( ska man kontakte lege/jordmor/føden eller??? vi har jo ikke så lenge igjen nu, nån av oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elis84,

 

snek meg inn her fra februarklubben da jeg ikke fant dette temaet der... Jeg har termin 22 feb, men har hatt det akkurat som det du beskriver i hele dag... Har vært bekymret men ikke kontaktet noen lege eller jordmor enda. Hvor tidlig startet det hos deg? Jeg har 8+3 igjen og det er leeenge igjen. Har magesmerter, kynnere, bekkenløsning, nedpress, kvalme, halsbrann og er helt utslitt...

 

Usikker på om jeg er paranoid, eller bekymrer meg for lite. Hadde det ikke sånn i første svangerskapet.

 

Noen som har råd/erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våkner minst én gang om natten av kraftig vondt i magen, men det hjelper å stå opp og røre seg litt, så dette er nok kynnere. Har også 1 mnd igjen til termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

" Har magesmerter, kynnere, bekkenløsning, nedpress, kvalme, halsbrann og er helt utslitt..."

 

DENNE skriver jeg under på. Har også termin 22. februar.

Bekkenløsningsplagene har blitt mindre den siste måneden, men merker det godt når jeg ligger, for jeg greier ikke å ligge på ryggen eller magen lenger. Når jeg ligger på samme sida for lenge så blir det vondt. Blir stort sett til at jeg sover et par timer, er våken og rusler litt rundt i leiligheta ei stund og så prøver å sove litt igjen. Utslitt er rette ordet her.

 

Samboeren vil at jeg skal kontakte lege eller jordmor hver gang han legger merke til hvordan det står til, så jeg prøver å skjule det litt for han. Han har nok å bekymre seg for for tida om ikke det skal bli noe ekstra rundt meg og barnet også. Satser på å få han frisk først og SÅ kan barnet komme. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kontaktet lege eller jordmor. Lillegutt beveger seg masse, så jeg regner med at det er sånne modningsgreier kanskje..? Natt til julaften våknet jeg med skikkelig smertetak i magen. De kom ni ganger på en og en halv time, så var sikker på nå måtte vi snart på føden. Men så stoppa det og jeg sovna.. Jeg tror at det er kroppen som forbereder seg på fødsel. Skal til jordmor til mandag, så tenkte å høre med ho da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det samme, og hatt rier i 24 timer for at alt stopper opp. Er nok modning. Det er ihvertfall ikke lenge igjen. Slitsomt å ikke få sove og sånn, men nærmer seg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.. har termin midten på januar, lurer på om det kan være luftsmerter? Magen blir helt steinhard og det gjør mest vondt på venstre side, noen ganger på høyre side langt ned mot bekkenet men tror det er hodet som presser på der.. hadde ikke festet seg i mandags. Jeg er våken ihvertfall annenhver time om natten, begynner å bli sliten men men, ikke lenge igjen nå jenter! :o) Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt at det er flere som har det sånn... Hos meg er det bare blitt verre.. Hver kveld når klokken nærmer seg 7 skjer dette...

 

Magen blir steinhard, og det gjør vondt å bevege seg og alt verker...

 

men nå er det bare 3-4 uker igjen til termin.. men tror han kommer før.. Fødte noen uker før tiden sist så lov å håpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...