CMH Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Jeg synes alle snakker om at de har julestemning allerede, men det gjelder hvertfall ikke meg! For meg er det jul når treet er pyntet, og Askepott og reisen til julestjernen er på tv!
erteposen + 4 Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Om kvelden på lille julaften kjenner jeg at julestemningen kommer. Barna i seng, julemusikk, et glass vin, pynta hus, litt ryddig og vaskebøtta er parkert i skapet. Da er det godt å være julemamma.
Abracadabra Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 hehe - jeg pleier å få dundrende julestemning i september/oktober, jeg, og en litt mildere versjon midt i desember når julegavene handles i julegaten
Inga Bling Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Når skolen er ferdig, elevene sendt hjem og vi ansatte samles på en gammel gård for å drikke varm sjokolade og spise høye smørbrød. Når jeg da sitter i en gammel sofa, og det fyres i kakkelovnen ved siden av meg er det jul.
Rampongi Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 jul i skomakergata, askepott, juletreet og mors 2 etasjede godteskål fra 1900og klæmått..med masse kremtopper så klart
camilla^ Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Det blir jul når siruppsnippene er bakt. Men grevinnen og hovmesteren må sees på lillejulaften men jueltreet blir eller er ferdigpyntet. da senker skuldrene seg helt, beina på bordet og jeg finner meg ett glass vin. vinglasset blir som regel aldri drukket opp, men jeg må ha det på bordet mens jeg spiser siruppsnipper. Minmann sier jeg er veldig rar, men det er godt han har noen rare vaner selv.
Mammaen til Isak Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Jeg HAR julestemning nå jeg og hatt det siste uka! Det er bikkje kaldt ute og snøen ligger hvit og fin, den knitrer når man går i den ) Huset er julepyntet og treet blei tatt inn i stua i går, skal pyntes i kveld. P4 juleradio spilles i huset, jeg steller og stuller med støvtørk og litt baking. Deilig tid )
wirre;o) Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Møljemåltidet på lille julaften. Lukten av gran, allehånde, peisvarme og aquavit. Høytidsstemningen som allerede da kryper innunder huden og sitter der til 1.dag. Roen og melankolien, dempet julemusikk i bakgrunnen, barna som er spente på morgendagen, finkjolen på, Wirremann med slips ( jeg er fortsattsom nyforelsket når han pynter seg), pappan min som lukter Lagerfeldt og ikke olje og sigarettrøyk, mamma med min bestemors juleforkle på, lillebror og hans livsledsager fnisende ved bordenden, lyden av høye hæler og følelsen av kulde mot ben i tynne strømpebukser, veien hjem om kvelden, nesten ingen biler, mørkt, lys i gatene og husene vi passerer, legge seg i rent sengetøy... Åhhh! Jeg håper jeg aldri blir voksen når det kommer til jula!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå