Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Jeg er ung, og har kontrakt på arbplassen min til i sommer. Etter det kan jeg velge å studere, men aner ikke hva? Må begynne å bestemme meg snart. Hva gjør dere, og trives dere med det? Hva er det mest givende yrket synes du? Jeg liker å jobbe med mennesker, har jobbet på eldrehjem og liker barn. Jobber i butikk nå, men tror ikke det er mitt store kall om dere skjønner..
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Om du skal studere bør du også tenke på at du skal igjennom noen år utdannelse, og at den må være givende for deg. Man kan jobbe med mennesker med mange forskjellige utdannelser, alt fra videregående til universitetsfag, så det kommer an på hvor teoretisk anlagt du er. Er du lite glad i skole kan du ta helsefagarbeider. Er du middels glad i skole kan du ta en treårig høyskoleutdanning rettet mot helse- og omsorgsyrker (sykepleier, vernepleier, barnevernspedagog etc). Ønsker du en mer teoretisk utdanning kan du ta fag på universitet. Jobbe med mennesker kan du åkke som. Mange muligheter. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå