Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Hei dere! Jeg trenger litt råd. Min mann og jeg er svært uenige når det gjelder hvor mye som er akseptabelt å drikke når man er alene med vår datter på 4 måneder. Jeg mener grensen bør gå ved 2-3 øl. Nå i helgen var jeg på jentejulebord og han var hjemme med henne. Han inntok da mellom kl syv og kl to 3 øl, 3-4 glass rødvin og to akevitt. Jeg mener at dette er altfor mye når man har ansvaret for et så lite barn. Han er uenig. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Hvis han drikker så mye alene, virker det kanskje som om han har et drikkeproblem??? Jeg synes personlig det ikke er greit å drikke så lenge man har ansvar for et barn, men så rører ikke jeg alkohol når jeg har barna. Vil ikke en gang at det skal ose alkohol av meg om jeg må inn til de i løpet av natten, dessuten, tenk om noe skjedde som krevde at jeg måtte slenge meg i bilen sammen med barna. IKKE bra dette her!! Spørsmålet er bare, hvem ønsker du å ta hensyn til? Din mann eller din datter?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Han hadde besøk av noen kompiser den kvelden, så det var ikke slik at han satt alene og drakk. Vedrørende bilkjøring så er ikke dette noe problem, da vi bor midt i byen. Min bekymring går mer på hvorvidt han er observant nok nok når han har drukket såvidt mye. Vi er svært uenige i dette, og jeg trenger derfor å vite om jeg er en "kjerring" som ber han om å ikke drikke mer enn 2-3 øl når han er alene med henne. HI
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Skjønner! Men slutt å spørre deg selv om du er en " kjerring" , når du egentlig er en mor med ansvarsfølelse. Ikke for å være ufin, men din mann viser seg allikevel ansvarsløs, med eller uten kompiser... Hva om hun fikk feberkramper, noe som er nokså vanlig i den alderen, hvordan ville han takle det i beruset tilstand? Nei, du er ikke en "kjerring", da er i såfall jeg en "gubbe" som ikke drikker i nærvær av mine barn, av hensyn til mine barn. Jeg tror du har svaret selv, det er vel også derfor du stiller deg spørsmålet om du er urimelig, fordi du betviler at du er det???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå