Gå til innhold

Kjempesinna 5-åring - trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

5-åringen vår er så sinna og i så dårlig humør hele tiden. Vi prøver med det gode, forklare og avlede, men setter også grenser ved å ta han ut av situasjoner og snakke rolig til ham når det går over streken.

Han kaller oss stygge navn, skal drepe oss, kaste oss ut av vinduet osv. I tillegg plager han lillesøster og lyver oss blankt opp i ansiktet om det meste. Dette kommer ut av det blå, helt fra han står opp, så det er ikke alltid en reaksjon på noe konkret, heller noe som kommer fra ham selv.

Han er en følsom og intelligent gutt med god evne til å konsenterere seg, og er også fornøyd til tider, men dette sinnet utmatter oss for tiden. Har noen noe råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trass trass å atter trass vil jeg tro å han tester vel ut dere til det fulle... Viser han sjalusi mot lillesøster i det daglige? For du skriver at han plager henne etc.....

Har selv en femåring som trasser til gangs her hjemme å jeg kjenner det tar på... Tror jeg har prøvd ALT uten at det har hjulpet noe.....

Uansett så tror jeg ikke at gutten deres helt vet betydningene av de ordene han sier til dere... Han vil vel på sin måte straffe dere fordi at dere ikke lar han få sin vilje.... Har da endelig fått servert mange stygge ord her av femåringen min, men jeg har ikke latt henne få se hvor mye det har såret i de enkelte situasjonene men istede overhørt de totalt å svart med at jaja da får du nå synes det da, eller det var jo synd at du mener slikt........For deretter å fått en beklagelse av henne selv i ettertid da hun jo så at ordene ikke førte noen vei...

Verdt å huske på at de mener ikke de ordene de sier, men gudene skal vite at de kan gjøre vondt å høre fra sitt eget barn..

Utagerer han noe fysisk? Vil si slår etter dere, sparker eller liknende?

Skrevet

Virker som han utreagerer på noe.. er det skjedd noen forandringer i hjemmet, mor eller far er mye borte.. nytt barn i hus.. kanskje han ikke har det så bra i barnehagen, noen som bøller med han.. Har du spurt han hvorfor han er så sinna?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...