Gå til innhold

Høygravid og bare gått opp 3 kg totalt..andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Det er jo egentlig et "luksus-problem", men jeg har vare gått opp 3 kg i løpet av svangerskapet. Fra 65-68 kg. Er ikke en sylfide fra før av, men helt ok slank liksom. Lurer så på hvor stor babyen kommer til å bli. Han har ligget på kurven på symfysemålene hele veien. Er det noen som har erfaringer med liten vektoppgang =liten baby. Eller har man allikevel mulighet for å få en på 4-5 kg??

Jordmor har ikke sagt annet enn at jeg nok har gått ned i meg selv, og kanskje kan ha litt lite å " gå på" når jeg skal begynne å amme. Ellers var det ingen grunn til bekymring...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har gått opp 7 kg og er høygravid men jordmor sa at det er sunnere å gå opp lite en å gå opp mye og kunne slappe helt av :)

Han får det han skal uansett, det har ivertfall min gjort for de mener det er en stor kar :) så det er vist mulig, men nå er det 14 dager til han skal komme så blir spennende å se om han er så stor som de sier :)

Skrevet

så lenge det er noe å ta av, vil vel babyen ta/få det h*n trenger uansett. Ville ikke bekymret meg veldig mye over dette. Vær glad du ikke har 30 kg som skal av igjen etter fødsel (som jeg vet om ei som hadde...)

selv har jeg gått opp ca 10 kg denne gangen, og føler at det er veldig greit

Skrevet

er enda på -2 kg men jeg har 60 dager igjen..

er ikke stor fra før og ligger akkurat på gj.snitt av sf mål streken :-)

sist la jeg på meg 5-7 kg og ingen kunne se jeg var gravid før det var 4-5 uker til termin men ungen var 4kg stor.. så det har ingenting å si :-)

venninna mi var gravid samtidig og ble gedigen- gikk opp 25kg og ho fikk ei på ca 3kg...

men det er jo greit å legge på seg litt så man har litt ekstra til amming! raste selv ned til 44-45 kg etter 2 uker- OG det var hvetfall ikke fint!

Skrevet

Jeg har gått opp 4 kg og er også høygravid. Veier nå 64 kg og er 176 cm høy. Er sykemeldt pga mye kynnere og er ikke akkurat i så mye aktivitet heller så jeg skjønner ikke dette. Er til normalt ganske aktiv og løper noen mil i uka. Jordmor sier det er helt greit og at beibien får det den trenger uansett. Hun sier også at det ikke virker noe særlig inn på fødselsvekt. Det som virker mest inn på den er sukkerinntak og jeg liker ikke brus, kaker og spiser ikke snop. Forrige svangerskap la jeg på meg 7-8 kilo totalt og barnet veide 3400, helt vanlig. Får bare slappe av og være takknemlig for å slippe å gå ned så mange kilo etterpå...

Skrevet

Hei.

Jeg er også høygravid og lagt på meg 17.kg i svangerskapet. 53kg før jeg ble gravid og 70 kg nå!! Det rare er at den eneste forskjellen er at jeg ser ut som jeg har svelgt ei bowlingkule, går fortsatt i mine vanlige dongribukser som jeg hadde før jeg ble gravid. Men gutten ble målt til å være litt over 2300gram i uke 36 på lørdag, og ligger til å bli 34-500gram.

Jeg tror ikke det har så mye å si hvor mye vi legger på oss, min mor la på seg 25kg da hun ventet meg og jeg var 2500gram da jeg kom til 4 dager før termin.

Skrevet

I forrige svangeskap la jeg på meg i underkant av 5kg. Fødte en gutt tre uker før termin på 2700g. Barnet tar det det trenger, så er det du som går i minus.

Skrevet

Tror jeg må være en elefant i forhold til dere! En skal jo i snitt opp 12 kg (dette er morkake, vann, baby..etc) så når du har kun gått opp 3 kg så har du faktisk gått ned i vekt - ikke opp.

Her sitter jeg med mine 15 kg.. :-O har ikke fått beskjed om at det er ille. Ikke mye av det som er ekstra fett slik jeg har forstått det. Huff, det går vel av etter fødsel og under amming!

Skrevet

Med nr 1 & 2 la jeg på meg 8 kg å 9 mnd..

Med nr 3 la jeg på meg 3 kg på 9 mnd...

Denne gangen så er jeg ikke sikker..

Skrevet

Må nok plusse på 11-12 kg og der har du meg.

Har fortsatt 54 dager igjen..Hufff..ja ja, håper kiloene renner like fort vekk som første gangen.

Skrevet

i mitt forrige svangerskap da jeg ventet tvillinge hadde jeg lagt på meg 8kg da jeg fødte dem de veide rett under 3kg begge to i uke 36 så babyen tar nok det den trenger. denne ganga har jeg lagt på meg 6kg å er i uke 36 begynner på uke 37 på torsdag.

må si jeg er glad for at jeg har litt å gå på i fra før for vekta raste etter fødselen sist å jeg amma ikke engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...