AneB Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Leste det i et annet innlegg her; at det pyntes til jul 1.desember. Gjør liksom alle det? Jeg driver med det i dag, jeg....
Gjest Mylian med twins Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Pynter 23 jeg!Vokst opp med det. Eneste er at jeg setter opp lysestake i vinduet 1.
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Trodde man pynta til jul 1 desember og at det var en sånn derre universalregel jeg?!?! (noen gærninger gjør det 1 i advent) Jeg holder meg nå til (ca) 1 desember jeg da, eller helst første helg etter denne datoen, siden jeg sjelden har tid på hverdager til slikt. Og når jeg har fått frem basispynten og julegardinene og slikt fyller jeg bare på med duker og annet tilsvarende snusk utover mot den "store dagen" som er lille ulaften. Da kommer treet i hus og julen inntar heimen for fullt...
Mammaen til Isak Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Lilla fra 1 advent....bytter ut med rødt gradvis utover i desember. Nå er det rødt,hvitt og sølv som får være til uti januar )
pinglo Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Vi pynter til jul 1 desember. Juletre tar vi å pynter 4 søndag i advent.
lille sprelle Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 pynter ikke til jul før jul. Men det går jo an å pynte til advent da....
camilla^ Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Begynner å pynte så smått fra 1des, ja. pynter der jeg har vasket, så det kommer ann på hvor tidlig og hvor mye jeg får vasket. Julen forsvinner rett etter nyttårsaften, for da er det barenbursdager i hus. så da syns jeg det er hyggligere å ha julen i førjulstiden enn etter.
Abracadabra Skrevet 21. desember 2009 #9 Skrevet 21. desember 2009 haha synes ulaften var en grei beskrivelse jeg, hihi! er begynt å si ulebrus også jeg, etter å ha sett effekten av denne drikken på min sønn, hehe!!! ellers gir jeg meg selv "lov" å pynte etter 1 desember, jeg er litt julegalen så jeg må holde igjen, hehe. i år har det blitt lite, dårlig tid (gressenke med en 3årig gutt og en nyfødt jente), men treet kom opp på søndag, skal pynte det på 23 med min sønn. det er ganske dekorativt allerede da, det er et plast-tre med lys allerede på, så det står i kroken og skinner så pent god jul alle sammen!
Mamman87 Skrevet 21. desember 2009 #10 Skrevet 21. desember 2009 Vi pynta 1.desember Mamma pynter alltid 22 desember..
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 21. desember 2009 #11 Skrevet 21. desember 2009 1 desember: Skifter til julegardiner Slenger opp staker, stjerner, adventskalendre (digre, hjemmesydde varianten) og lilla saker. 22 desember med bannskap og sinne plasseres grana i foten, fraktes inn fra garagen og settes i en kald gang med vann. 23 desember grana kommer inn og pyntes gulvene vaskes adventspynt ned julepynt utover alt avhengig av antallet barn og deres alder kan gavene legges under treet
erteposen + 4 Skrevet 21. desember 2009 #12 Skrevet 21. desember 2009 23 er vel det mest vanlige tror jeg. En har jo advent ting framme, men juletinga kommer først den 23 med tre og annen julepynt.
AneB Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 21. desember 2009 Ja, da er jeg jo ikke helt unormal da Jeg setter opp staker og stjerne i vinduet første søndag i advent, men resten har måttet vente til i dag. Juletreet kommer den 23. Har tenkt å vaske og alt sånt i dag jeg da, også bare fyke over med støvsugeren på lillejulaften etter at treet har kommet i hus.
erteposen + 4 Skrevet 21. desember 2009 #14 Skrevet 21. desember 2009 Ikke dumt!! Jeg er så utrolig lat, og skylder på tvillingene. I dag lager jeg heller flere hus til pepperkakestarwarskirken vår, drikker kaffi mens tvillingene sover godt og jeg venter på de to eldste. Skylder på de små, men jeg kunne lett ha tatt huset i dag:) Jeg er ferdig med å pakke gaver!!! Er litt stolt av det.
wirre;o) Skrevet 21. desember 2009 #15 Skrevet 21. desember 2009 Pynte til jul. Vel, jeg liker å ha det fint rundt meg hele året jeg da. Denne desembermåneden og den jeg hadde hjemme sammen med Lillewirre har det vært adventspynt frem til 4. søndag i advent. På søndag hentet vi frem hele to nisser og satte røde lys i noen staker pluss ei julestjerne og en azalea på bordene. Har ikke så mye julepynt, men treet kommer jo lille julaften da! Hos svigers derimot er det jul hele desember, og det er så utrolig koselig å komme dit. Lillewirre synes det er så stas og får leke med nisser og engler og griser osv,,
Raych Skrevet 21. desember 2009 #16 Skrevet 21. desember 2009 Her pyntes det på lillejulaften:) Bare adventsstjernen og staken som er på plass før det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå