Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Min manns onkel skal gifte seg til våren, og det synes vi er hyggelig! I går var vi på besøk der for å levere julegaver, og da ble det snakk om den store festen som venter. Og jeg ble kraftig provosert. Bruden skal ha brudekjole til over 30. 000 kr (!), de skal på 14 - dagers bryllupsreise til Asia og har invitert rundt 90 gjester. Vi som gjester blir bedt om å bidra til et spleiselag i forhold til koldtbord (kunne jeg lage noe med sjømat samt bake ei kake?) og dersom vi "hadde noe stående" ville de også være glad for bidrag til baren sin!!! Og så fikk vi stukket ei ønskeliste i hånden på vei ut! Makan til frekkhet, skjær ned på egne utgifter og ikke la gjestene betale gildet. Blir flau på deres vegne...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Greit at hun kunne tatt en billigere kjole. Men her tok ALLE med sin egen alkohol til bryllupet og vi skulle egentlig ha spleiselag. Er mer vanlig enn du tror:) Men jeg er enig i at de kunne prioritert litt bedre.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2010 BABYƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 jeg synes det er helt greit at folk velger å ha spleiselag eller kurvfest som sitt bryllup. for den som gifter seg skal ikke blakke seg selv helt. men synes dette brudeparet har feil prioritert fullstendig.... å kjøpe kjole til 30.000 kr som du bare skal bruke en gang. hva er poenget. helt sykt spørr du meg... og 14 dager ferie til asia, ja det er kan jo være en fin bryllups reise det og har forståelse for at gjestene selv må betale den biten selv men da må folk også forvente at det ikke er alle som blir med... nei jeg har mine meninger og du har dine. men jeg synes de har prioritert feil..... de kunne heller brukt de 30.000 på noe til festen.. f.eks eller til reisen til asia
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #4 Skrevet 2. januar 2010 Jeg hadde nok også reagert litt som deg. Forstår at der er vanlig med spleiselag, selv om jeg aldri har vært i et selv. Men det jeg hadde reagert på var mest at de gav med dere ønskeliste. Jeg ville ment at mat og drikke var gave nok. Og evt gitt ønskelista hvis dere spurte etter den:)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Å herlighet..... Jeg reagerer akkurat som deg HI! HELT SINNSYKT spør du meg!
Pinnus Skrevet 9. januar 2010 #6 Skrevet 9. januar 2010 Enig med HI også, dette var jammen meg litt frekt. Syns det aller verste var gaveliste når du blir spurt om å lage sjømat, bake kake OG ta med drikke. Forstår spleiselag for dem som ikke har råd til annet, men kjole til 30.000 og 14 dager til asia vitner ikke akkurat om dårlig økonomi? Makan!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Herlighet.. Tror nesten jeg hadde vært "opptatt" den dagen jeg.. Drøyt!!
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Glad jeg ikke er buden i dette bryllupet, gitt. For da slipper jeg også å si nei takk. ;-) Fyttigrisen, frekke typer!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 17. januar 2010 #9 Skrevet 17. januar 2010 Synes dette hørtes helt greit ut jeg.. Helt til du skrev at dere fikk med ønskeliste i tillegg!! Skulle man hatt et spleiselag så er jo det liksom gaven fra gjestene da.. Man ber jo ikke om gave i tillegg! At de velger å bruke 30.000 på kjole og skal på reise til Asia, så er faktisk det opp til dem.. Folk må få gjøre det de vil.. Men helt enig i at dette ble helt feil når de ber om gave i tillegg til spleiselag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå