mine 2 små prinsesser :) Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Snuppa sover nå to lurer på dagen, men har i det siste våknet tidligere og tidligere på marran. Slik er døgnet: Første lur fra 09-00-11.00 Andre lur 14.30-15-00/15.30 Natta fra 19.00 til mellom 05.00 og 05.30. Hun er veldig avhengig av første luren og tenker med gru på å utsette den... Noen tips om hva vi skal gjøre? Syntes 05.00 er fryktelig tidligt... Hvis vi vekker henne ved dagsovinga blir hu veldig sutrete resten av dagen. Ikke lett detta!! Snuppa er 1år rett over nyttår. Veldig fornøyd når hun får sove så mye som hu vil...
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Jeg ville i hvertfall prøvd. Som regel er det å våkne tidligere og tidligere om morgningen og/eller bli vanskelig å legge for kvelden et tegn på at det er på tide å kutte ut en lur :-9
mine 2 små prinsesser :) Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2009 noen tips på hvordan... Tenkte at i dag skulle vi prøve! Frøkna våknet 05.30 og da var det marran! Når klokka passerte 08.30 la ho seg ned på gulvet får å sove, prøvde å leke/finne på noe, men hun grått og gne seg i øynene.0845 sovnet hun på teppe i stua!!! Så nå sover hu i vogna si. Skal jeg la henne sove i 2timer som hun pleier? Prøve å ikke sove mere i dag? skrekk og gru det vil bli en lang dag.... Noen med noen supre tips/triks?? Hva er best? jeg ønsker at hu skal sove lengre på marran...
Gjest Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Siden hun sover første luren nå, ville jeg heller bare lagt inn en kort power-nap på omtrent når neste lur skulle vært akkurat i dag. La henne sove i ca 5-10 minutter, og så vekker du henne. De minuttene kan være akkurat nok til at hun holder ut til kvelden. Ellers må du beregne at det kan ta en ukes tid før du ser noen markant bedring, og det kommer antagelig til å bli en ganske jæ*** uke med ekstremt trøtt og sur baby fram til den nye rytmen er helt etablert. Så kanskje ikke nå i julen er aller beste tiden å starte med dette? ;-) Ellers så ville jeg holdt henne våken slik du skriver at du prøvde. Når hun bare sovnet, så ville jeg nok heller vekket henne da etter 5-10 minutter og så tynet henne til ca 11.30 og lagt henne da. Så ingen flere lurer før leggetid. Etterhvert vil hun jo våkne senere på morgningen igjen, og da holder hun også lenger før første luren. Er noe herk det der med disse lurene. Har selv en på 4 mnd som sover 3 ganger for dagen, men er begynt å tulle med leggingen (mer enn normalt), så bør vel kutte ned til 2 lurer på henne, men orker ikke før julen er over, hehe...
Itsrejk Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Åh...dette må vi også gjøre noe med snart. Har jo pratet lenge om å kutte ned til en dupp, men nå har småtten vært syk i to måneder, mer eller mindre i strekk, så det har ikke vært aktuelt å gjøre noe med det. Nå har han fire jeksler på vei gjennom (one down, three to go), pluss at jula er her. Ergo skjer det ikke noe med dupperutinene denne uka. Meeeen....når vi har passert nyttår blir vi nok nødt til å ta tak i det. Masse nattestyr, og morgen sånn ca halv seks. Gjesp. Men først feirer vi jul.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Hehe helt enig Itsrejk )) nå er det jul, har samme problem her..
mine 2 små prinsesser :) Skrevet 23. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. desember 2009 vi hoppet i det og tok 1 lur kampen nå.... I går sov hun kun 1gang og det var fra 08.30-11.00 Gikk ok å holde henne våken hele dagen, litt slitsomt etter 16.00 men men. Sovnet som en stein 18.30. Sov helt til 06.10 Hurra! Det lengste hun har sovet på noen uker!! I dag har hun sovet fra 10.30-13.00 gått veldig bra i hele dag. Grinete fra 18.00 men gikk greit. sovnet 18.40. Så veldig spent på hvor lenge hun sover i natt!! Men vi er på rett vei:) Tror vi da.... God jul alle sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå