Gå til innhold

ikke for å dømme noen men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=583141

se på bildet i denne saken. her er det en pub med en barnevogn utenfor. politiet bærer ut klærne til en mann som er blitt skutt. i en slik situasjon ville jeg faktisk løpt ut og hentet barnet mitt og ikke latt babyen ligge ute.

skal ikke kritisere foreldrene til dette barnet men jeg ble bare overasket over det jeg så i bildet som for øvrig ikke har noe med selve saken artikkelen handler om bortsett fra at det er utenfor den puben den skutte mannen har gått inn å fått hjelp.

nå ville jeg heller aldri ha satt vognen utenfor slik uansett er litt hysterisk av meg så mini sover kunn uten for på vår varanda eller når vi går tur setter aldri fra meg vognen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian med twins
Skrevet

Hvordan vet du at babyen ligger der da? En annen ting er at jeg tror faktisk det bildet er tatt når noen er på vei ut av en dør.. Det er tross alt boliger der også.

Skrevet

jeg vet ingenting. jeg skrev bare tanken som slo meg.

Gjest Mylian med twins
Skrevet

Tror du har for mye å tenke på :) Hadde aldri tenkt på det om du ikke sa det...

Skrevet

Om du ser nøye på bildet så kan du se at bak politimannen så er det et menneske med en liten unge på armen.

Det er kanskje damen som ga den skutte mannen nødhjelp? Og all ære til henne for det

Skrevet

Hvis du ser på bildet, så ser du barnet bak politiet

Noen løp inn og vaslet at det måtte ringes til ambulanse. Det kunne være moren til barnet og at hun løp inn med barnet sitt

Foreldrene til barnet kunne ha sittet inne på stedet med barnet på fanget, mens vognen står utenfor

Skrevet

Ikke sikkert det lå noen der nei, og kanskje noen ville flytte seg mens bildet ble tatt.

Om man ser bak politimannen ¨så ser man jo en unge som kanskje eier den vogna. og bildet er jo tatt en stund etterpå.

Skrevet

du vet jo strengt tatt ikke om barnet ligger i vognen da, eller om det er inne sammen med foreldrene. Finnes mange som lar vogna stå utenfor, mens ungen blir med inn.

dessuten ser det ut som om bildet er tatt etter at mannen er fraktet bort derfra, og det kan jo faktisk hende at han/hun med barnevognen er kommet etter dette dramaet.

Jeg vet ikke, men poenget er at det vet ikke du heller, og da blir det litt tåpelig å skrive et slikt innlegg syns jeg. Du dømmer eller kritiserer ikke sier du- hva gjør du da?

Skrevet

på den linken jeg la ut,som står er fra kl 17.30 forstår jeg det sånn at ho var en forbigående...og det må jo være lov.

synes du dømmer med å legge ut dette her jeg da.

Skrevet

Lett å dømme gitt....selv om man later som man "ikke skal dømme noen, MEN!"...

Skrevet

En bør altså la være å hjelpe folk som er skadet/såret om man tilfeldigvis har med seg et barn i barnevogn, for deretter å sette fra seg vogna utenfor og ta med seg barnet inn i varmen mens man blir avhørt av politiet om saken fordi en DIB'er kan se vogna og straks skrike opp om uansvarlige mødre...?

Skrevet

Man skjønner jo nå at det er barnet bak politimannen sin barnevogn, og at den står inntil vinduet så man ser den.

Men er DESVERRE mange gale foreldre der ute, så sånne ting som HI snakker om har nok skjedd før og vil skje igjen.

:(

Skrevet

Jeg hadde nok også bare parkert fra meg vogna midt på fortauet dersom jeg drev livredning på en mann som var skutt...

Og jeg hadde nok tatt med ungen inn også, akkurat som hun har gjort denne damen her.

All ære til henne for innsatsen også!

Skrevet

Jeg tror nok ikke barnet ligger i vogna og som man også ser på bilde går det noen ut med ett lite barn etter politiet, men leste en artikkel rundt dette og forstod det som at denne legestudenten som hjalp til hadde ett barn på 1 år og jeg ville også hjulpet til enn og løpe så lenge barnet var så lite.

Men jeg skjønner hva du mener mange setter fra seg sine søte små litt for mange rare steder alene pga at de sover, dette er noe jeg aldri ville gjort er litt for farlig spør du meg...

Skrevet

Ikke for å dømme noen, men...Det er jo akkurat det du gjør, HI! Her får du servert hele historien om hvordan dette faktisk henger sammen, og jeg håper virkelig du skjønner at man ikke skal dømme andre uten at man vet noe om historien. Kjenner jeg blir ganske provosert og lurer på hvilke andre ting du finner det for godt å dømme uten at du vet noen verdens ting.

Skrevet

"ikke for å dømme noen men..."

Men hva? Du lager en historie rundt ett bilde? Og går inn på en nettside for å slarve om det?

dib- damer da! Skjerpings.

Skrevet

I motsetning til ei over her som tror du har for mye å tenke på, så tror jeg du har altfor lite å tenke på, som greier å få noe sånt ut av dette bildet.

Herre min gud!

Men vet du hva!? Hvis jeg tar på meg de skarpeste brillene mine og legger godviljen til, så tror jeg jaggu ungen har på seg en Reima-dress! Så det kommer nok til å gå han vel her i livet på tross av at mora hans reddet livet til en fyr!

Skrevet

Kjære deg som reddet denne mannen, med så lite barn antar jeg det er stor sjans for at du er inne på disse sidene.

Du er en helt og gjorde det helt riktige. Jeg håper ingen etter slike innlegg som dette, blir redd for hvor de setter fra seg barnevognen når de skal redde livet på noen, tilfelle vognen til barnet kommer med på ett bilde. Jeg håper du kan flire av denne diskusjonen om du ser den.

Kjære HI. Du har nå fått mye pepper for ditt innlegg, tenker du er litt lei deg nå. Alle kan ta feil og det er helt i orden. Ikke vær redd for å skrive nye innlegg igjen, men håper du ser at de fleste historier har mer enn en side og at du ikke roper ulv så raskt neste gang.

Mvh

Skrevet

Amen.

Syns du dro en litt kjapp slutning her, HI.

Du ser jo at mammaen er bak politimannen, med barnet på armen.

Såvidt jeg kan se, er det en voksipose i vogna som er brettet ut. At barnet er tatt ut av posen.

Ikke lett å få den vogna inn der, så hvis hun har tatt barnet inn, kunne jeg også latt vogna stå der. ( UTEN barnet oppi, for å påpeke det).

Tror ikke det er en slik situasjon som du har tolket det.

Heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...