sykkelpumpe Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 For og ta det første først. Jeg er veldig glad i min svigermor og trives veldig godt sammen med den siden av familien i jula. Jeg er bare vant med litt andre tradisjoner. Hjemme hos mamma og pappa på julaften er frokosten noe helt annet enn alle andre dager i året. Med brød vi ikke spiser ellers (alt er hjemmebakt) Og pålegg som hører julen til. Dette har jeg innført hjemme hos oss også, men da på lille julaften. Fikk nok derfor litt sjokk første gang jeg spiste frokost julaften hos svigermor. Der bestod "menyen" av kneipp, kokt skinke fra Norfjord, kokt egg og kaviar, ost og syltetøy. Trodde jeg skulle begynne og grine! (Dette er kanskje det viktigste måltidet for meg hele jula!) Jeg pleier og "smugle" med meg hjemmebakt julebrød og vørterbrød i form av vertinnegave til svigermor (hun blir veldig glad for dette) I år får jeg ikke gjort dette, da jeg ikke har bakt, siden vi reiser vekk 2. juledag. Ikke kan jeg si noe heller, da jeg vet hun blir veldig lei seg, for hun ønsker hele tiden og gjøre det beste for ALLE, noe som jgør at hun til enhver tid er sliten. Jeg vet at julaften i år blir veldig koselig sammen med de jag er glad i, og at min lille klagesang om en frokost som ikke svarer til mine forventninger er patetisk og barnslig. Derfor skriver jeg det bare ned her, får det ut og er ferdig med det. Dessuten er det jo dette som skjer når man "fusjonerer" seg med mann, en får andres tradisjoner med på kjøpet:)
Rampongi Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 åh så kjedelig. Skjønner godt at kneipp ikke kan måles seg med vørterkake. Kanskje du kan tilby deg å lage frokosten neste gang dere skal feire der, så kan smugle med det du vil? masse god jul, det er lov å klage litt når man prøver å holde på noen (for deg) veldig viktige tradisjoner. jeg har gitt opp omtrent alle mine men det kommer vel av at norsk jul kan være vanskelig å få til i italia.. kanskje feire i norge til neste år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå