Gå til innhold

Hvor lenge gir man gave til fadderbarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til de er konfirmert eller til de er myndig? Jeg gir til jul og bursdag. Min mann mener det er vanlig å stoppe når de er konfirmert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer ihvertfall til å gi til de er myndige, kanskje lengere også

Skrevet

Jeg får fortsatt fra mine, og jeg blir 30 i januar..

..men det er tanter og onkler som er fadder til meg da :)

Jeg tenker å gi til de er myndig i alle fall. Etter det kommer det litt an på hvordan kontakt vi har med dem.

Skrevet

Jeg mener også at en fadders plikter stopper når barnet er konfirmert.

Jeg er tante til mine fadderbarn og kommer i den egenskap til å gi de gaver til de er voksne.

Skrevet

Det var en diskusjon her inne om dette med mange svar, og de fleste sa at før var det ofte stopp da de ble konfirmert. Nå gav de fleste til de var 18 år, og mange av oss får fortsatt av våre faddere:)

Skrevet

I min familie slutter vi når barna er komfirmerte. Ikke godt å si hva de gjør i sambo sin familie...

Prøvde å si i fjor at vi måtte bli enige om en alder da vi stopper, og sambo steilet! Er kun en som er komfirmert, men alikevel. Er 19 unger jo!

Synes det blir bare mas. Ungene får jo så mye uansett.

Nå er eldstemann 19 år, fått sambo (som har et barn) Kan ikke kjøpe til alle når de er etablerte og får unger heller...

Sambo var faktisk enig i det da. Neste år kommer eldstemann kun til å få en liten hilsen (vin, konfekt feks.)

Skrevet

I min familie er det litt forskjellig.

Min onkel sluttet ved konfirmasjonen, ei da jeg ble 20, og min kusine som er fadder til meg sluttet da jeg giftet meg:-)

Skrevet

Jeg kommer til å gi frem til konfirmasjon + en liten gave når de blir 18

Skrevet

Jeg får enda av mine faddere, og jeg nærmer meg 27 :o)

Jeg får bursdag og julegaver, selvom de egentlig snakket om å slutte med bursdags gaver for flere år siden..

Jeg får gave ved ulike anledninger, det har vært alt fra deg jeg fikk lappen, fikk barn, bestått fagbrev og ymse andre anledninger.. Jeg syns det er kos :o) men forventer det ikke...

Jeg kommer gi mitt fadderbarn i mange mange år fremover.. Han er bare 4 nå da..

Skrevet

Slutter når fadder barnet er konfirmert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...