Gå til innhold

dere som har begynt med grøt - hva drikker de til? litt spm..


mer enn bare mor

Anbefalte innlegg

Får de mm/mme etterpå? Eller vann?

 

Nå er lillemann oppe i (nesten) 1 porsjon, og får mme etterpå. Men det er jo ikke mye han drikker da, bare litt for å slukke tørsten.

 

Vi bruker risgrøt fra Nestle, men jeg tror jeg tar litt mindre vann enn det som skal være- den blir jo suppe føler jeg...

 

Er dere begynt med andre smaksprøver? når kan man det? og når evt på dagen gjør dere det`?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

 

Jeg hadde en annen tråd med lignende spm. Når det gjelder drikke til så gir jeg pupp først, for ikke å påvirke produksjonen i stor grad, tilbyr henne gjerne etterpå også for å se om hun er tørst, men da vil hun som regel ikke ha. Prøver også iherdig å gi henne vann på tutekopp, men det er ikke så populært enda ;oP

 

Jeg begynte med maisgrøten fra Nestle, men syns den lukta og smakte rart så gikk fort over til risgrøt etter å ha gitt smaksprøver på den i en ukes tid. Da gav jeg smaksprøven før jeg gav den fulle porsjonen, altså til samme måltid. I tillegg så har jeg gitt smaksprøver på ulike fruktmoser. Tenkte å begynne med middag over nyttår, da er hun 6 mnd.

 

Jeg også syns grøten blir litt suppete, så har slutta å måle, blander vann og pulver etter øyemål ;oP Sånn at den blir passe tykk, som en litt tjukk saus liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillemann får mme etter ca 1 porsjon grøt morgen og kveld. Han drikker ca 100-120. Han elsker flaska si med mme, så klarer ikke å bare gi han vann enda.

 

Vi har prøvd både frukt og middag, med han gulpet så mye så vi måtte kutte det ut. Skal prøve igjen når han blir 6 mnd.

Han er godt i stand så trenger ikke å få det heller enda:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er nå oppe i to måltid om dagen. fruktmos/ grønnskakspurre om formiddagen, grøt på ettermiddagen. han får vann ved siden av. et par dager fikk han litt sviskedrikk oppi vannet sitt, og DET var populært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste gangene gitt pupp en halvtime eller time før grøt. Vann etter grøten. Men han er ikke særlig glad i det. Han synes mest det er morsomt å søle litt.

 

Risgrøten blander jeg som anvist på pakken, men sper saaaakte med pulveret og da blir den passe tykk. Dersom jeg har alt pulveret i på en gang synes jeg også den blir tynn. Prøv litt og litt..:o)

 

Gir litt banan på formiddagen. Skal begynne med morragrøt om litt.

 

Spennende tid, men også slitsomt for å finne ut av hva som funker i fht søvn synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gitt grøt til lunsj foreløpig..og hun får mme på flaske ved siden av, men drikker bare bittelitt..30-60ml... mest for å slukke tørsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker at de rutinene vi har hele tiden blir litt justert ;)

 

men å ta vann først, og spe med risen saaakte - det skal jeg prøve rima :) Jeg har jo alltid tatt pulveret først jeg, og spedd på med vann.

 

Nå får lillemann 1 porsjon grøt som siste måltid, og det funker kjempebra. Prøvde risgrøten med banan (fra nestle), og den var mye mer populær enn den uten...

 

Mannen var ute og handlet en dag, så han kjøpte risgrøten med banan og fersken fra hipp - så da får vi teste den ut når den vi har nå er tom :) Han kjøpte også med et sånn fruktglass, så får teste det også :)

 

er nå litt kjekt å begynne med sånn mat da, må innrømme det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...