Gå til innhold

Delmål 2, nattavvenning - nesten i boks!:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt så fælt med snuppa på 8 mnd sin søvn i 2 mnd nå. Opp hver time om natten, amme, kose - vil ikke sove!

Etter mye om og men har hun lært å sovne i egen seng istedetfor fanget, det hjalp en del. Våknet da bare 1-2 ganger pr natt istedefor 100!

Nå er det på tide å kutte nattpuppen synes mamma. Etter å ha hatt barnevakt for første gang og snupp klarte seg finfint uten kosepuppen på natten.

Prøvde å gjøre det selv en ukes tid og det gikk jo greit, men tok en drøy time for meg å roe henne ned uten pupp hver gang. Ikke moro med to timers nattevåk så og si hver natt. Tilslutt var jeg utslitt og sa til pappaen at om han ville at det skulle bli jul her i huset så fikk han trå til nå. Jobb eller ikke.....

Det har jo fungert så bra! To netter har hun våknet 1 gang, inn med pappa - og det er jo ikke noe stas, så da fant hun ut at hun kunne likesågodt sove:-) Halleluja! Han bruker 10 min på å roe henne i motsetning til min laaange time. Alle er fornøyde og uthvilte. Våkner nå ca kl 6, men det skal jeg tåle. Står gjerne opp en time tidligere mot å sove hele natten!

Ville bare dele gleden vår med dere, blir som oftest klaging fra denne kanten:-):-) God jul!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi oi oi! Det må jeg si var forbedring! Helt klart en stor fordel at pappaene trår til altså! Var samme soga her. Roet seg mye raskere da pappaen tok ham på natten.

0600 er tidlig ja, men er helt enig med deg. Heller det enn å stå opp om natten. Her har det vært en periode med 0530, og enda tidligere også, og _det_ er for tidlig for meg altså. Har gitt en flaske melk og da har han sovet videre. Gjerne til 8, og det er jo skikkelig luksus! Nå ser det ut til å ha rettet seg av seg selv, og i dag sov han til 0630 :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...