Gå til innhold

trening


maria isabell

Anbefalte innlegg

tenkte eg skulle lage en tråd om trening:)

 

trening (med litt forsiktighet) er super bra for friske gravide og ofte kommer ungen litt før termin...de siste ukene er jo bare noe tull, ungen er jo ferdig og mamma blir bare sliten til fødselen:) en kan også få en lettere fødsel av trening...dessuten kan de som får store barn (meg selv inkl) slippe det....

 

noe som har lyst å være med i treningstråd? vi kan fortelle hverandre hvor mangen ganger i uka vi har klart å få en treningsøkt for eksempel:)

 

litt om meg og trening:

har to tette svangerskap bak meg og nå blir det vel 3 tette.....

 

har ikke hatt tid å trene meg opp igjen innimellom eller under graviditetene da eg har tatt mangen eksamener og ungene har vert veldig mye syke....mannen jobber hele tiden og eg har ungene hjemme...liten tid til trening med andre ord....mannen kommer ofte hjem i 9 tida og da er det lite krefter igjen etter en lang dag med ungene og gravid mamma.....

 

trener fast en dag i uka, men dette er jo alt for lite...prøver å skaffe barnevakt eller tvinge meg ut en ekstra kveld i uka utenom dette,men det er tungt, ungene, husarbeidet og lille frøet i magen tar alle kreftene mine...

 

klarte to treningsturer denne uka:) forrige uke også...

klarer eg dette noen uker til,så skal eg prøve å øke til 3 trenings turer:)

 

går fort en lang tur, det er mer enn nok for meg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja trening under svangerskapet er knallbra!! Man kommer seg sååååå mye raskere etter fødselen også:)

 

Svømte 3ganeger fast i uken sist og det skal jeg nå også.

1300m rask svømmings ca 45min. Deilig! Iallefall etterpå..

 

Men om fødsel starter noe raskere er jeg usikker på;)

Jeg gikk 18dager etter terminen og måtte tilslutt ha KS da det ikke skjedde noe.

 

Håper på vanlig fødsel denne gangen, da KS ikke var å anbefale.

Men kom meg raskt, sabla raskt ;) Og det var nok takk til alle svømmerunder og lange turer til langt over termin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest at ofte kommer ungen litt før termin:) du var nok unntaket...uflaks:)

 

svømming drømmer eg om:) hørtes herlig ut:)

 

det å komme seg raskt etter fødselen er jo kjempe bra:) eg bruker 6 mnd minst..

 

i kveld skal eg gå en lang tur, håper eg klarer det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ingen her som vil trene?

 

i går var eg ute å gikk en lang tur, kjempe tungt,men det føltes bra etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trent masse, og har på ingen måte tenkt å la være nå som jeg er gravid. Men akkuratt nå har jeg vært så plaget med kvalme at jeg har ikke orket! Men bare formen kommer seg, skal jeg forsette treningen, nesten som før. Jeg skal trene vekter( lettere vekter enn før), aerobic (uten hopp), ellipse-maskin og gå masse turer.

Svømming hørtes deilig ut, det kunne jeg godt meg å begynne med.

Bare denne kvalmen gir seg ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er kvalm eg også,men trener det eg klarer, akkurat nå er eg kjempe fornøyd med en gå tur:) merker også at kvalmen blir litt betre av trening.) klarer en å spise litt og så gå en tur får en en betre kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og prøver å få trent litt, men har også slitt veldig med kvalme. Fikk kjøpt meg Sea Band på Apoteket for et par dager siden, og det har hjulpet betraktelig. Det er et bånd som trykker på et punkt ved håndleddet. Anbefales!

Ellers prøver jeg å få trent på Sats et par ganger i uka. Spinning og saltimer, men tar det roligere enn før, fordi jeg blir så fort sliten. Har lest at man i første trimester ikke bør yte mer enn 60%..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig, en må redusere litt på intensiviteten...trene litt roligere og ikke hoppe og jogge rundt (jogging er det uenighet rundt....noen mener jogget en før en vart gravid kan en fortsette med det,mens andre mener jogging er uheldig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...