Gå til innhold

Er B noe å skryte av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går grensen for skyteverdige karakterer? A? B? C?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å skryte av seg selv er ganske uspiselg uansett hvilken karakter man har fått.

Å skryte av andre er bra hvis de har fått til noe som er bra ut fra deres forutsettninger. Jeg har alltid hat store problemer med språk. Derfor fikk jeg gjerne skryt for alle ståkarakterer. Mattematikk og logiske fag var jeg derimot flink i. I de fagene var det bare toppkarakterer som var værdt litt skryt.

Skrevet

Laud:) Da kan en skryte. Ellers syns jeg B er verdt skryt.

Skrevet

Hvorfor er å gi seg selv skryt uspiselig?

Skrevet

Å skryte til seg selv er ikke uspiselig, men å skryte av seg selv til andre bør man være forsiktig med.

Skrevet

For å si det på en annen måte, som ikke er å skryte av seg selv.

Jeg skryter av folk om får B ja. Er jo som en 5 på en måte. Dritbra :)

Skrevet

selvskryt skal man lytte til for det kommer fra hjertet ;)

og hadde jeg fått B så hadde hele siden her vist det :) så det er skryteverdig ;)

Skrevet

Det kommer litt an på hvor man har fått B da.. Noen skoler deler jo A og B i hytt og pine...

Skrevet

Det som er utrolig kjipt med systemet i Norge (i ale fall da jeg avr ferdig) er at + og - ikke teller. Jeg fikk B på min oppgave, og snakket meg til en B+ på untlig. Denne + står likevel ikke på vitnemålet mitt, so whats the point?

Jeg skryter ikke av B'en min, men jeg hadde nok ikke skrytt av A heller. Fornøyd er jeg likevel.

Skrevet

Og ja, oppgaven min inneholdt færre skrivefeil enn forrige innlegg ;)

Skrevet

ved høyskolen jeg gikk på var sjokkert over at studentene ble så misfornøyd med en C, da han mente dette var en bra karakter.

Skrevet

Det er litt avhengig av hva man har fått karakteren på.

Er det en eksamen, så ville jeg vært strålende fornøyd med en B, men hadde ikke skrytt av noe annet enn en A.

Men på mastereksamenen min fikk jeg B og det er jeg stolt av! (skryter ikke av det til vanlig akkurat da...) Når A står for "eksepsjonelt bra, gå rett til doktorgrad takk" så er en B også noe å være skikkelig fornøyd med. :-)

Skrevet

Skryting er ikke nødvendigvis en uting så lenge man gjør det på rett måte;)

Men når det kommer til en B, ja jeg hadde helt klart vært stolt, og det er "skryteverdig".

Skrevet

B er en kjempegod karakter. C er gjennomsnittet og en god karakter. Om jeg ville vært fornøyd med det kommer helt an på fag, vansklighetsgrad og innsats.

Jeg syns definitivt man har lov til å skryte litt av seg selv eller andre ved god innsats.

Eller la oss si rose-høres bedre ut =)

Hva er galt med å dele ut glede og annerkjennelse?

Skrevet

Det kommer an på hva en studerer.

Vi hadde pensum på 8000 sider pået skoleår, og derfra fikk vi 3 (!!!) spørsmål som vi skulle greie ut om, det var så godt som umulig å få en A eller B, mens de som nå går etter en ny reform har en helt annen eksamensfor, som gjør at alt annet enn A og B er dårlig.

Skrevet

Grensen til skryteverdig trur jeg kommer mere ann på person til person. Får en person B på på noe han eller hun har slitet sikkelig med. Så klart det er skryteverdig!

Men er du en som bare får en haug med A på alt som er, så er vel kanskje ikke den B så mye å skryte av... (selv om det fortsatt er en veldig bra karakter).

Skrevet

Jeg syns forøvrig at det gamle karaktersystemet med talkarakterer var mye bedre og mer nyansert. En A eller B favner om veldig mange grader av prestasjon. Før fikk man mange grader melom 2 or 3 for eksempel: 2,0 - 2,1 - 2,2 osv. Det var da veldig mye lettere å vite hvor man lå prestasjonsmessig, og man fikk mer belønning for ekstra god innsats.

Skrevet

Det spørs jo hvem du er og hvilke karakterer du vanligvis får. Hvis det er vanskelig for deg å få D er jo C skryteverdig karakter.

Egentlig synes jeg man skal skryte ovenfor seg selv når man føler man har gjort en god innsats (uansett resultat)

Og på samme måte motsatt, Man trenger vel ikke være så veldig fornøyd med en A man egentlig ikke har arbeidet for å få..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...