Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 http://www.aftenbladet.no/lokalt/1132657/-_Hvem_har_stjaalet_Floyd.html Håper Floyd kommer til rette, men faen så provosert jeg blir over folk som binder bikkja utenfor steder, og går fra dem, de kan bli hundenappet (daaaah) eller angrepet av andre hunder og da kommer de seg ingen vei for de står bundet fast i bånd..
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 Du kan jo fortelle hvor du mener at folk skal oppbevare hunden mens de er inne på butikken da? Jeg blir også provosert over at folk binder hunden utenfor, men det er fordi de binder den ved søppelbøtta, inngangsdøra eller andre steder der folk vil gå i fred uten å bli knurra til av/snuble over kjøteren til en eller annen. De kan jo binde den ved litt unna der folk ferdes om ikke annet.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 Der jeg jobber, var det en kunde som brukte å ha hunden sin sittende løs utenfor. En gang var det to jenter som spurte meg om jeg visste hvem som eide hunden, det virket som de la skylden på meg for at hunden satt der ute i kulden. Følte det litt ekkelt... Jeg kunne ikke akkurat peke ut kunden for dem slik at det ble krangel dem imellom? Dermed virket det som de trodde at det var min hund.
svima hege Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 de kan feks la hunden være hjemme og gå tur med den før eller etter butikken. er det vi gjør , ikke sjans at jeg binder hunden utenfor butikken.
svima hege Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 og med så mye saker fra i sommer om hunder som ble stjålet er man rett og slett dum om man binder hunden uten tillsyn.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Jeg binder alltid småørnene mine Marte, Mina og Millie, til en stolpe utenfor butikken!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #7 Skrevet 20. desember 2009 I gamle dager var det greit å ha hunden bundet utenfor butikken, og barnevogna (med ungen i) stående utenfor. Nå er det heeeelt sinnsykt å tanke tanken på å gjøre det. Jeg binder alltid hundene utenfor butikken, men passer på å ha så agressive hunder at ingen tør å ta dem;) Dessuten er to store hunder sikkert ikke særlig fristende å gå bort til.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #8 Skrevet 20. desember 2009 Noen må gå et stykke til butikken....Er det så forbanna vanskelig å la folk få binde hundene sine utenfor butikken altså?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #9 Skrevet 20. desember 2009 Jeg fatter ikke problemet til de som må klage på at det står hunder utenfor butikken! Jeg skjønner det bare ikke! Vi har ca 6km til butikken, og liker å ta med hunden vår på lørdager å gå en lang tur med henne. Hun er verdens snilleste hund, og vi binder henne IKKE utenfor dørene, men heller bak imellom gjerdene på parkeringsplassen. Hvorfor skal andre bry seg? Kan de ikke bare la bikkja være i fred å gå å handle som de skulle? Har fått to klager av to forskjellige personer. Jeg sa det rett ut, at jeg kom til å fortsette å ha med hunden på butikken på lørdagene, og at de fikk dra i en annen butikk den lørdagen om de absolutt følte seg krenket av den lille hunden min. Er så lei av den inntolenansen ovenfor hunder, mens alle skal vike en 5barnsmor med vogn og skrikete unger.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #10 Skrevet 21. desember 2009 Det er ikke LOV å binde hunder på offentlig plass. Dette var en lov som trådte ikraft 1. juni 2007. Hundeloven: § 5. Forbud mot å gå fra bundet hund Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser. Dette er både fordi hunder ikke kan forsvare seg om de blir angrepet av løshunder (noe jeg mener er den aller viktigste årsaken) og fordi barn og andre som kanskje ikke helt tenker seg om kan gå bort til en hund som står bundet og at hunden da vil anse det som et angrep og prøve å forsvare seg. Tenk om du skulle være bundet fast og noen kom og angrep deg? Du hadde ikke hatt sjans!
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #11 Skrevet 21. desember 2009 Nå er det kanskje ikkeså mye bedre med de bittesmå blikkboksene enkelte har utenfor som "hundeparkering" Da er det vel egentlilg bedre å binde bikkja og gå ut fra at foreldre og hundeeiere har vett på å holde unger og dyr unna dyr uten eier i umiddelbar nærhet... Noen bikkjer klarer å vente ved utgangen uten å være bunndet, men så er det de somer redde for å bli angrepet a disse ubundete dyra og klager på at de er løse....
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #12 Skrevet 21. desember 2009 "Rett ved inngangen" står det....det betyr ikke at det ikke er lov til å binde en hund på offentlige plasser!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #13 Skrevet 21. desember 2009 Om det ikke er LOV så er det jo rart at Meny her jeg bor har egen hundeplass?!?!
Gjest Skrevet 21. desember 2009 #14 Skrevet 21. desember 2009 Jeg synes det er helt greit med hunder utenfor jeg, så lenge det er mulig å gå utenom dem til døren. Men jeg mener også at alle hundeeiere bør oppfordre sin lokalbutikk til å ha skikkelig hundeparkering, slik at både mennesker og dyr er trygge!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #15 Skrevet 21. desember 2009 Jeg gjør det så enkelt som at jeg tar med hunden inn i butikken jeg,han er en renraset JRT,og det har vært mange tyverier av rasehunder i området her,så han får sitte i handlekurven og vokte maten jeg handler:-)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #16 Skrevet 21. desember 2009 Jeg har en stor NewFoundland-gutt, det ser bare teit ut når jeg putter ham oppi kurven og trasker rundt i butikken :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå