Gå til innhold

hva er deres mening om tøybleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det lønsomt og bruke? er det billigere?

og ossen er det i forhold til vanlig bleier?

og hvor på nette kan jeg finne fine tøybleier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjekket en test på det der, husker ikke hvor jeg så den. da sjekket de pris på tøybleier i forhold til pampers/libero. I løpet av tre år var det ca 1000kr å spare på å bruke på å bruke tøybleier, og det var ikke store forskjellen med tanke på miljøet heller pga man må jo vaske disse tøybleiene på høy temp for å få de rene.

Og tenk på alt arbeidet med tøybleier da... fulle av avføring osv så må man begynne å vaske dem istedet for å rulle den sammen og kaste den i søpla.

Blir ihvertfall engangsbleier ala libero på babyen min :)

Skrevet

Jeg tenker:

for et styr!!!

og grisete egentlig...

Skrevet

Jeg tror ikke det trenger å være så styrete og grisete med "moderne" tøybleier. Jeg vurderte å prøve det denne gangen, men har bestemt meg for at jeg ikke gidder. Jeg skal ikke ha permisjon denne gangen, så tror rett og slett ikke det blir tid (samboer skal ha permisjon, jeg studerer). Det er masse nettsider med fine tøybleier, tips osv. Husker ikke så mange i farta, men tror det er noe som heter "bleieboden" på nett. Ellers er det ett eget bleiedebattforum her på bim - der er det sikkert mange erfarne tøybleiemammaer som kan fortelle deg mer enn meg! ;)

Skrevet

det kommer ikke inn i huse her..

for et styr å masse ekstra jobb.

Skrevet

tror jeg holder meg til vanlige bleier ja:)

Skrevet

Ingen styr og ekstra jobb. det er en stor misforståelse. dessuten burde enhver påta seg ansvar for miljøet, og vi vet jo at barn medfører masse avfall i form av bleier. er det ikke snakk om ett tonn bleieavfall i bleieperioden? Jeg bruker tøybleier på barnet mitt ikke for min egen del, men fordi jeg er ansvarlig for miljøet barna mine skal vokse opp i...Ikke at jeg opplever tøybleier som ekstra jobb, men skulle det være det så gjør jeg gjerne det lille ekstra for at kloden skal leve litt lenger..Det skulle bare mangle. Men jeg syntes det er et problem at det er lite informasjon om denne typen bleier. det burde frontes mye mer slik at flere fikk rett informasjon. jeg måtte lete masse rundt for å finne ut om dette da jeg bestemte meg for å prøve.

uansett. jeg bruker bum genius og er veldig fornøyd, men jeg bruker bleiebøtte på varmekabler. Ved bleiskift hiver jeg bæsjen i do, drar ut innlegget og bretter lommebleia rundt, så rett i bøtta. ingen skylling. Men etterhvert lukter det litt bleier når jeg åpner lokket fra bøtta. Har forstått at noen bruker Wetbag og at det da ikke blir lukt, kan noen forklare litt mer hva wetbag er?

Skrevet

Jeg er ikke gravid, men sniker litt her inne likevel.

Det er faktisk ikke mer arbeid med moderne tøybleier! Jeg startet ikke med tøybleier før sønnen min var ett år gammel, men jeg angrer nå på at vi ikke begynte tidligere. Det er deilig å slippe å kaste bleier hele tiden, ingen stinkebleier på badet i ikke-fullt-så-luktfri-bleiebøtte (tøybleier lukter mye mindre, tro det eller ei! Og de ligger helt åpent i en badebalje på badegulvet!), ingen stapp full søppelkasse... Bæsjen går heller ikke i vaskemaskina, den går i do! Man kan nemlig bruke rispapir inni bleien, som man kaster i do hvis babyen har bæsjet.

Tøybleier finnes i mange ulike farger og typer, det er gøy! :) Klær vasker man jo uansett, det blir ikke så mange ekstra maskiner som man skulle tro. Man sparer miljøet for MYE avfall. Bleiene kan brukes til flere barn, og da sparer man enda mer penger.

Skrevet

Wetbag er en tøypose med plastfôring inni som er vann- og lukttett. Noen bruker dem til å lagre brukte bleier på badet før vask (den kan vaskes sammen med bleiene), andre har dem liggende i stelleveska når man er på tur etc.

Skrevet

Dessuten: Ingen sår stump. Barnehagen er også veldig fornøyde med vår tøybleieløsning.

Det finnes mange ulike løsninger, alt fra Nøstebarns versjon med ubehandlede ullbukser som sperrelag, til bleier som man skifter akkurat som engangsbleier.

Skrevet

Søsteren min ville være økologisk/nomisk og brukte det på sin nr. 1, men på nr 2 sa hun; aldri i livet om jeg gjør det igjen.. tror ikke det gjorde store forskjelen med tanke miljøet, jeg husker det var et H¨****** rot og .. ekkelt.

Så med mindre mini er allergisk mot kjøpebleiene, satser jeg på dem ja! Har begge deler tilgjengelig da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...