Gå til innhold

14åring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere er riktig klokkeslett å komme inn om kvelden for jente 14år? Bør nevnes at hun holder seg sammen med kjæresten sin..Like gamle..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2100 synes jeg er en passende tid i uka.

Her har vi ei som må være i seng kl 2130, ikke populært, men hun er et helvete å få opp om morningen, i tillegg til at hun selv har sagt at hun nesten har sovnet på skolen.

Nå skal det sies at hun da har brukt både data og mobil til ganske sent- midnatt har hun blitt tatt på fersken.

Disse ungdommene trenger mer søvn enn de selv tror, skal de klare å henge med.

Skrevet

I uka: 22:00, i helger: 01:00. Selv hadde jeg innetid 02:00 da jeg var fjorten, men alle de andre måtte inn før, så da søkte jeg mot eldre venner. Ikke bra.

Skrevet

Her huset må mobil slås av og legges på kjøkkenet, dataen også.

Hun har innetid pr idag 21.30. men kommer når det passer henne som idag ca 22.30

Skrevet

Er ikke 21.30 fryktekig tidlig å legge seg for en 14 åring? Trodde det var vanlig at de kom hjem i 22 tiden jeg.

Skrevet

min datter skal være i seng 22.30 på hverdagene

Skrevet

Hm, kanskje det er det, men om du har veldig lyst til å komme hit om morningen for å få henne opp kl 0630, så værsågod:)

Jeg orker bare ikke å stå opp 0530 for å bruke en time på at hun skal stå opp skjønner du. Og når du først er her, kan du få henne til å bruke 10 min å kle på seg, istedenfor 30 min. Eller, hun bruker 30 min på å kle på seg og å gå på do for å tisse. Da har hun 30 min på seg til å gre håret og å spise, i tillegg til alt det andre som må ordnes før bussen går 0736.

Skrevet

Enig med anonym 22:55. Så lenge de er umulige å få opp når de skal, så legger de seg absolutt ikke for tidlig.. Tennåringer trenger mye søvn. Uopplagte tennåringer er et av skolens største problem.

Vi har en 13-årin som legger seg 21.30.

Hun må opp mellom 6 og 6.30, og er umulig å få opp, og ikke søren heller om jeg har tenkt å gjøre meg den bjørnetjeneste at hun skal dras opp med enda mindre søvn..

Har man derimor et barn som våkner lett eller til og med før vekkerklokken, kan vedkommende naturligvis være opp lenger.

GOD NATT!

Skrevet

Kommer jo blandt annet ann på når hun må stå opp og hvr mye søvn hun trenger. Så vidt jeg vet trenger de vanlig vis ca 9 timer i den alderen. Hvis hun må opp klokka 07.00 må hun da i seng senest kl.22.00. Fra hun kommer hjem til hun har lagt seg trenger hun vel også litt tid. I praksis tipper jeg det som regel vil ta en time. Da bør hun være inne til kl. 21.00.

Jeg synes derfor det kan være et greit tidspunkt i utgangspunktet. Så kan dere heller invilge litt senere tid innimellom om hun skal noe spessielt. Dette forutsetter selvfølgelig at lekser er gjort tidligere slik at hun ikke trenger å begynne med det når hun kommer hjem.

Skrevet

Klokka 01.00 for en på 14 år i helgene? ?

Når skal ungen komme hjem når de blir 16 da? Klokka 03.00?

Det skal jo være en fordel ved å bli eldre også da..

Jeg synes innetid 22.30 er MAKS på en på 14, med mindre det er noe veldig spesielt...

Skrevet

HI her..

Altså om hun kommer inn kl 21.30 i ukedagene og er i seng kl 22.30 er jeg ikke urimelig!?

Hun er ganske grei å få opp om morgenen.

Skrevet

Ja klokka 0100 i helger. Når man er 16 bestemmer man da litt mer selv?

Skrevet

Jeg måtte være inne til kl 23 i ukedagene. Men kunne se på tv eller gjøre hva jeg ville så lenge jeg ville. I helgene var det 01. Veldig greit!

Når man er såpass stor synes jeg at man bør ha litt frihet.. Virkelig.

Jeg jobber sammen med ei på 15 som bare har en liten ekstra jobb siden av skolen. Hun sniker seg ut, lyver til foreldrene osv.. Alt fordi de nekter å fire på ting som f.eks innetid.

Skrevet

Min 14-åring har innetid 21.30 ( legger seg 22) på hverdagene og 23 på fredag og lørdag. Det er det samme som de fleste kameratene hans har.

Skrevet

Når man er 16 bestemmer man ikke mer selv, man er faktisk ikke myndig før man er 18.. Synes det er hårreisende at 14 år gamle jenter og gutter skal fyke rundt ute klokka 01.00 om natta i helgene...

Skrevet

Synes det er merkelig at mange synes det er greit at en 14 åring kan være ute til 01.00 om natta i helgene.

Hadde trudd 24.00 var lenge nok.

22.00 i ukedagene.

Jeg hadde ingen faste tidspunkt jeg måtte hjem på, men det trengte de heller aldri å gi meg heller.. Kom ruslende hjem i 12 tida - Frihet under ansvar.

Skrevet

Syns 21 er greit i ukedagene. og helgen litt senere men ikke mye. men det kommer velidg ann på hvor og med hvem. hadde det vært mitt barn som var hos kjæresten, og jeg viste hvem foreldrene var så hadde hun kunnet komme senere hjem.

Skrevet

å legge seg klokken 21.30 er IKKE tidlig for en 14 åring. jeg er selv 19, og har en svigersøster som er 13 år, hun er et helvette å få opp om morgenen, hun legger seg i halv 12 tiden... jeg er helt rystet! jeg måtte selv legge meg klokken 22.00 i den alderen, og jeg klarte så vidt å stå opp klokken 07.00 dagen etterpå. ungdommer trenger MYE søvn!

Skrevet

De fyker ikke rundt klokka ett, de kommer hjem klokka ett i så fall. Og det er snakk om to kvelder i uka, ikke hver kveld. Så kan de sove utpå litt lørdag og søndag, det er jo bare godt det? Jeg la meg heller ikke 21:30 i ukedagene da jeg var 14 og har heller aldri hørt om noen som har gjort det. Jeg la meg elleve i uka og når mamma og pappa la seg i helger. Når jeg kom hjem, spilte vi spill eller noe, eller jeg gikk på rommet om jeg hadde lyst. Vi hadde trivsel, trygghet og tillit i mitt hjem, ikke hysteri og overbeskyttelse. Frihet under ansvar er det noe som heter! Noe tenåringer flest setter veldig stor pris på, og vokser på. Jeg sa fra hvor jeg var, og hvem jeg var sammen med, og kom alltid hjem til avtalt tid. De som hadde strammere tøyler tøyde alltid grensene og kom på kant med foreldre på grunn av det. Sunn fornuft er det noe som heter!

Skrevet

Sunn fornuft er ikke å la 14 åringer være ute til langt på natt i helgene.. da får de være hjemme å ha overnattingsbesøk eller sove borte hos venner hvis de må være sammen så sent..

Skrevet

Vi var en hel vennegjeng som hang sammen i årene fra vi var 13-14 til 18.Vi var samlet hjemme hos hverandre på skift. Vi tok vare på hverandre, og jeg har fantastisk mange gode minner fra denne tiden. Fordi mine foreldre hadde tillit til meg og lot meg få denne friheten. Jeg kom som sagt ALDRI for sent hjem, og jeg løy heller aldri om hvor jeg var og hvem jeg var sammen med. Spent på om deres14-åringer kan si det samme når de ser tilbake på denne tiden om noen år..

Jeg jobber også med barn og unge, og ser det gang på gang, gir man unge tillit og ansvar vokser de på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...