Gå til innhold

Får man sykemelding som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror ikke jeg tør spørre fastlegen om sykemelding, men føler sterkt på kroppen at jeg ikke har godt av arbeidsbelastningen akkurat nå. Jobber for mye, har små barn hjemme, har vært innmari plaget i nesten fire måneder med kvalme og trøtthet, og nå har bekkenløsningen begynt å komme snikende. Har kynnere og er så bekymret siden jeg spontanaborterte for få måneder siden. Jeg ønsker å ha anledning til å gå å trene for å forebygge bekkenløsningen på dagtid (på kveldene har jeg ikke barnevakt), og lurer på om man kan få sykemelding for å gå å trene to ettermiddager etter lunsj? 20-30% sykemelding ville gi meg muligheten til å kunne få trent/stresset ned. Hva synes dere jeg burde gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde ikke være noe problem. Det er også slik at fastlegen kan skrive ut et tilretteleggingsskjema til fra arbeidstilsynet. Det fungerer slik at han ber arbeidsgiver om å tilrettelegge arbeidet ditt slik at du f.eks kan gå å trene to ettermiddager etter lunsj i stede for at du blir sykemeldt. Dette forsøkte jeg i ca en mnd, men fikk etterhvert utvidet sykemeldingen først til 50% og så 100% de siste tre ukene.

Snakk med legen din så ordner det seg sikkert.

Skrevet

Synes du skal fortelle legen din akkurat dette og si at du er sliten. Hverken du eller babyen har godt av å stresse. Kanskje det hjelper med bare noen uker. Lykke til!

Skrevet

Huff ja, fødte for tidlig sist etter å ha jobbet 120 % helt til jeg fødte, og er bekymret for å få prematur baby denne gangen...

Skrevet

Ja kom deg til legen og fortell det som det er!

Du trenger helt klart å roe ned!

Ingen andre enn deg selv tenker på deg og ditt beste.Kom deg ned i stilling og få slappet av og trent!!

ASAP;)!!- litt streng!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...