Gå til innhold

Jeg har ingen julepynt, og synst det er litt trist for barnet mitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er bare 1,5 år, så han har jo ikke peiling.

Men jeg synst det er så trist å se alle andre hus med lys og pynt i vinduene. Jeg vil også gjøre det koselig til jul for meg og sønnen min. :-(

Har kikket litt rundt, men finner heller ikke noe særlig pen julepynt. Har funnet noen nisser å slikt jeg synst var pene, men det er jo så himla dyrt! Får vel kjøpe julepynt til neste jul i januar, på salg.

Hvilke pynt har du? Og hvor kjøper du pynt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo kjøpe på bruktbutikker om du har dårlig råd. Jeg har mest arvegods

Skrevet

Har noe jeg har spart fra jeg var barn og så kjøpte jeg en del på halv pris sist januar på husfliden/glassmagasinet/pentik etc. Pen julepynt til halve prisen. Mor har også heklet noen hjerter til oss. Hvis du vil pynte litt i år for en billig penge og ikke er avhengig av ekslusiv julepynt, så kan du jo dra innom butikker av typen Nille/pytt i panne/Kid interiør etc og kjøpe litt og så satse på januarsalget for neste år. Det er heller ikke dyrt å kjøpe glanspapir på bokhandel og lage kurver selv. Juletrelys er på salg nå hos Byggmakker nå, 70 % avslag, jeg kjøpte juletrelys der:)

Lykke til og velsignet julehøytid til deg og sønnen din.

Skrevet

Billig på fretex og på IKEA. Veldig billig.

Sats på å kjøpe litt på salget, så har du ti lneste jul. Da er barnet ditt litt større.

Vi har ikke pynta så veldig, pynter ikke før nå rett før jul.

Skrevet

Det er ikke pengene det står på, jeg har råd. Men grunnen til at jeg har råd er vel at jeg er litt gnien når det kommer til slike ting. "har vi bruk for....." Tenker meg lenge om før jeg kjøper ting. Synst de tar i overkant mye for julepynten. Mye av det er jo ikke særlig pent en gang. Synst også det er vanskelig å finne pen, men billig pynt.

Skrevet

Vær kreativ:)

Jeg har heller ikke så mye julepynt pga. en overivrig katt, liten plass og fordi jeg kastet en god del da jeg flyttet.

Feks: Røde lys er fint og ikke så dyrt. Kjøp en pakke med enkle julekort og heng dem på veggen - enten som de er, i rammer eller på en snor.

Av alimuniumsfolie kan man lage vakre sølvstjerner til å ha i vinduene og av gamle syltetøyglass med perlesukker limt fast kan man lage fine lykter til å ha inne og ute.

Ting trenger ikke koste så mye. Man bruker det man har og så får amn med noen koselige kvelder der man lager julepynt med på kjøpet.

God jul:)

Skrevet

Adventstaker til å ha i vinduet får man til rundt 50kr mange steder, så ved å kjøpe et par sånne, så har du jo hvertfall lysene i vinduene. Som flere nevner, så har jo nille og andre billigbutikker mye julepynt som er billig, så å bruke et par hundre kroner der, så kan du jo få litt julestemning hjemme uten at det koster mye.

Jeg har handlet litt julepynt hvert år siden jeg flyttet hjemmefra, så hadde lite de første årene, men nå begynner det å bli mer sånn at det blir ganske pyntet her. Det å kjøpe julepynt på salg i januar er også en god ide som jeg tenker jeg skal gjøre hvert år, men kommer aldri så langt når januar endelig er her.

Skrevet

Hvis du har råd, synes jeg ikke du har noe grunn til å "sutre" da får du heller proritere!!

Vi har en datter på 2 år, og siden begge to er studenter har vi ikke all verdens råd, men vi har kjøpt inn en del juletrepynt å alt det med fører å ikke minst treet til 500kr.. Julepynt har vi litt fra før, som vi har fått/kjøpt..!

Skrevet

Du har råd,men er gnien!?

Da har du ingen grunn til å synes det er trist!!

Skrevet

Det er som egentlig er så trist her er at du HI er så fryktelig kjip på pynten! Kjipt å ikke ha julestemning i hus fordi mor ikke prioriterer å bruke penger på det. Husk at du må ikke kjøpe noe nytt hele tiden, kjekt å ha noen ting som du setter frem hvert år.

Så dyrt er det ikke med pynt! En trenger ikke å kjøpe krystall og porselen vet du.

Skrevet

kjøp sånn farget papir og stoff og slikt og lag juleting selv ilag med minsten :)

Skrevet

Jeg har masse hjemmelaget julepynt. Ungene har laget mye, og jeg har en mor som strikker, syr og gjør mye annet.

Jeg kjøpte slike lageselv pynt på plantasjen, så ungene har laget noen kjempefine nisser til 39kr. De hadde ikke flere av det slaget jeg syns var finest, men nå vet jeg hvordan jeg lager de så vi kan kjøpe og lage fler. Blir nok noen slike i julegaver til neste jul.

Vi har ikke veldig mye julepynt, siden vi tok ett kasteraid i fjor. Røde duker, røde sløyfer, pepperkaker som man henger vi vindet kan gjøre ett hus julete.

I januar er det mye billig julepynt, jeg syns de ofte har endel fint i bokhandlere. Litt anderledes julepynt også. Tilbords har også endel fint, de har noen fine metallengler jeg syns er så fine i år. Så jeg håper det blir salg på de etter jul, selv om jeg har det på ønskelista mi også.

i sommer kom mamma over salg i en eller annen butikk, en kurv der alt kostet 10kr. Der var det Hadeland nisser, blånisser. 2stk til 10kr. Så hun hamstret og jeg har fått to sett. har de røde som jeg arvet etter min bestemor. så man kan finne billig og fin julepynt når man minst aner det. selv midt på sommeren.

Skrevet

Du trenger da ikke vente til januar, masse salg allerede nå. Koster da ikke flesk for ei julestjerne til å ha i vinduet da. Kjøpe på skeida til 20 kr vi. det var ikke salg. og de har jeg sett flere år på rad i butikken. Og uansett når man har kjøpt det, så har man det år på år.

Syntes du virket en smule rar.

Skrevet

Jeg har kjøpt mesteparten vi har på Nille, fått noe i gave og kjøpt litt her og der ellers. Noe har vi laget hjemme også. Nille hadde iallefall ifjor masse fint og relativt billig..

Hvis du har råd så får du jo bare få ut fingeren.... Det er jo DU som stopper sønnen din fra å ha et julepynta hus, ikke noe annet eller noen andre..

Skrevet

Hovedinnlegger.

Alvorsord: Hvis du ikke ønsker å bruke penger på dyr pynt, men dyr pynt er det eneste du vil ha bør du kanskje stoppe opp og spørre deg selv om hva som er viktigst et barns juleglede eller at alt ser perfekt ut for slik og ingen ting. Det finnes ikke synd på deg Fru Scrooge.

Skrevet

Enig! Du kjøper julepynt i januar, så har du for de neste årene. Enkelt.

Skrevet

Har du plantasjen rundt deg? masse til halv pris der nå ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...