Gå til innhold

Alene med tre barn - er det overhodet mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange år med hanglende forhold føler jeg nå at det går mot slutten. Vi har ingenting godt igjen til hverandre og jeg er redd for at dette etterhvert skal begynne å gå utover barna.

Det største problemet er at jeg er hjemmeværende med tre små barn - jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det til å gå rundt alene - er det noen som har lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

absolutt helt mulig. Jeg er alene med 4, den yngste er 18mnd, nestyngste 3 år, de andre barneskole alder. Jeg er helt alene, dvs far bor i utlandet, han er norsk, har derfor ikke samvær. hadde hele siste graviditet alene. Jeg har det kjempebra. Ikke har jeg kjæreste heller. Ja det går, jobber ikke nå. Prøvde men jeg er sykepleier og det fungerer ikke med turnus og små barn alene. Jeg har overgnstønad til minste er 3 år. Skal se om jeg får en jobb hvor jeg kan jobbe 2 gng i uken i første omgang. Om litt over ett år må jeg iverfall jobbe 80%. Det er hard jobbing med 4 alene, men vi har det veldig bra. Vi koser oss så mye. Det er ikke noe farlig, det er en vane. Må indrømme at jeg var vettskremt før nr 4 kom fordi jeg visste ikke hvordan jeg ville klare det med en nyfødt og en på 18mnd. men her er jeg og livet er bra. Jeg sliter nok mer en de fleste for å få ting til å funke, men det er en vanesak. deilig å være alene

Skrevet

He he så på tv og skrev samtidig derfor litt skrivefeil bl.a hilsen 22:40

Skrevet

Ikke noe problem. Var det en stund før jeg møtte ham jeg bor sammen med nå. Du får overgangsstønad i inntil 3 år. Bruk tiden fornuftig om du ikke allerede har en utdannelse, for det kommer en tid etterpå også. Kun overgangsstønad er trangt økonomisk, og jeg har jobbet ved siden av de siste 5 åra (ble alene 2 ganger, os inntil 3 år for hvert av begge de siste barna som har hver sin far) i tillegg til å fullføre utdannelsen jeg trenger for å beholde jobben jeg har hatt denne tiden. Men med redusert os oppå lønn har man "råd" til å jobbe redusert i en kortere periode. Gleder meg til jeg kan gå ut i full jobb sånn rent økonomisk, men er også veldig glad for at jeg hadde muligheten til å prioritere barna litt også. Det blir litt ekstra rent praktisk med 3 barn alene. Og om forholdet til sambo skulle ryke en gang (tror ikke det men ingen har garantier), så er ikke jeg redd for å bli alene med 4-5 barn heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...