Gå til innhold

Jeg er 34 år og har mye skrivefeil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hovedfag, pluss mange andre eksamener. Jeg har gode karakterer. Jeg har en jobb jeg trives i, og som jeg er filnk i. Jeg har god lønn. Men på dib blir jeg slakta som helt utrolig ubrukelig, fordi jeg taster feil, har unødvendig og feil deling av ord, stvefeil, komma feil, manglende kunnskap om bruk av semi kolon..........

Er dere helt ute? Skrivefeil og tastefeil skal ikke virke inn på karakterene, verken på universitet eller høyskole, og på jobben trykker vi jo bare på kjør retting, så plukker det opp det aller meste. En er jo ikke helt idiot om en ikke kan skrive. Hva kan man si...... Det har vi sekretærer til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at jeg ikke helt forstår hvorfor dere tror at en er ung, fordi om man ikke er så flink på rettskriving? Ser ingen sammenheng der.

Skrevet

Jeg har også høyere utdanning, men bryr meg allikevel ikke om skrivefeil. Ok, for å være helt ærlig, så legger jeg veldig merke til når noen skriver feil som f.eks.

- i fjord

- hvisst

- ommentrentlig

Enig at skrivefeil og alder absolutt ikke trenger å henge sammen. Og jeg kommenterer aldri skrivefeilene, minner for mye om hersketeknikk.

Skrevet

Jeg har en mild for for dysleksi, hvor resultatet er at jeg gjør skrivefeil... klarer å lese og sette sammen settninger, men enkeltord er vanskelig...

skriver nå master, men merker at karaktere blir påvirket av det... har noe å gjøre med at det ser uprofft ut.. men enig med deg at det ikke burde ha noe å si...

Skrevet

Det er nettopp det at det ikke ser bra ut rett og slett...slikt påvirker karakteren.

Veldig synd når en har dysleksi - og det skal "ødelegge" for en.

Er det noe en kan gjøre med det da?

Kjenner til problemet da samboeren min alltid har slitt med rettskriving (selv på de enkleste ord både på norsk og engelsk).

Syns Hi har en veldig ignorant holdning når hun påstår at det er derfor en har sekretærer! Ville heller prøvd å bli bedre på å skrive enn å påstå at det er helt bortkastet.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du har hovedfag i, men da jeg tok hovedfag for noen år siden ble i alle fall rettskriving og grammatikk vektlagt, sammen emd formuleringsevne og faglig kunnskap.

Skal sekretæren hjelpe barna dine med leksene, forresten?

Skrevet

Jada, jeg ser at tastaturen krøllet seg slik at "med" ble "emd".

Skrevet

Stor forskjell på skrivefeil der en tydelig ser feilstaving - kontra tastefeil.

Skrevet

når man skriver her kan det jo gå fort for seg noen ganger. ser ofte etter at jeg har trykket lagre- at det er flere feil, men regner med at de fleste her inne klarer å forstå hva det står.

er jo voksne mennesker som leser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...