Gå til innhold

kramper i leggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkner med kramper i leggen. Mins at jeg hadde det sist også, og at det er normalt. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Er nok vedig normalt med kramper i leggene. Jeg våkner også med det nesten hver natt, og nå kommer de også i lårene, samt både på fremsiden og baksiden av leggene. Er ganske lei, men sånn er det bare....

Skrevet

Har våknet opp med dette flere ganger de siste ukene jeg. Skikkelig ubehagelig. Vet at det snakkes om at magnesium skal hjelpe, så jeg skal forsøke det :D

Skrevet

Jeg har "reklamert" voldsomt for magnesiumtilskudd her inne tidligere, før jeg ble gravid og i begynnelsen av graviditeten. Jeg har "alltid" vært plaga med sånne kramper, også utenom graviditeten. MEN, jeg har fått beskjed av legen om å ikke ta magnesiumtilskudd nå de siste månedene før fødsel fordi det kan påvirke livmoren og riene ved fødsel, de kan bli svakere og det kan bli en tøffere fødsel.

Jeg har i stedet begynt å massere leggene og føttene med Peppermint Cooling Leg Gel fra Bodyshop som tar bort noe av hevelsen og som igjen gjør at det ikke blir så mye kramper. Mulig det er litt for mye tro inni bildet, men det virker som det hjelper hos meg nå etter at jeg kutta ut magnesiumtilskuddet. :-)

Skrevet

Jeg har også våknet mye med skikkelig krampe i leggen, men har funnet ut at det alltid kommer de nettene jeg har vært mer aktiv enn vanlig på dagen... kan ha noe med det å gjøre kanskje?

Skrevet

ja, noe så jævlig i begge svangerskapene :P stortær som låser seg og står rett til værs, våkner med et smertehyl og knar og slår på beinet for å få det til å slutte å gjøre så sykt vondt :)

Skrevet

den peppermyntekremen fra body shop funker faktisk, og den hjelper mot hovne bein også.

Jeg satt å leste på nett ang råd mot leggkramper, for jeg plagdes av det hver kveld og natt. Og gjenganger er rådet om å knytte en ulltråd rundt ankelen av alle ting.

Men jeg hadde tråd foran meg og tenkte som så at jeg har ingenting å tape på å prøve, selv om jeg var veldig skeptisk til at en TRÅD kunne funke. Knyttet tråd rundt begge anklene, dette er en uke siden og har ikke hatt en krampe siden!

Skrevet

Før jeg legger meg, så strekker jeg godt ut i leggene, og det samme hvis jeg er oppe om natten. Har vært plaget med dette de tre forrige svangerskapene mine, men ikke i dette. Men vet ikke om det har noe med utstrekkinga å gjøre, men det skader jo ikke å prøve :)

Skrevet

Jeg er plaget med kramper til vanlig også, men spesielt under graviditetene. Ikke få nattetimer jeg har vært oppe og gått og tøyd leggen (spesielt den ene) eller slengt beinet over til mannnen som bråvåkner og må masere meg litt ;-)

Tror jeg har prøvd alt som er av kjerringråd, og nå som det er mitt 3.svangerskap har jeg erfart følgende; folsyre hjelper. Går fortsatt på det. Magnesium (verken lege eller jordmor sagt noe angående det). Og muliti B vitaminer som kjøpes på helsekost. Det reduserer mine plager veldig! Hjelper også å ligge på den siden som krampene er verst.

Skrevet

Jeg har også slitt med dette,men er blitt mye bedre etter at jeg startet med Lifeline Ammende (kan brukes fra 2.trimester). Inneholder kalsium og magnesium,som sammen skal hjelpe mot bla kramper. Fikk beskjed om å ikke ta kalsium og magnesium utover dette,man skal jo ikke ha for mye vitaminer og mineraler heller. Så sjekk de tilskuddene dere tar før dere begynner med nye evt.

... ellers må man bare bite tennene sammen,selv om det er smertefullt mens det pågår....

Skrevet

beveg ankelen når du sitter stille med bena opp. og TØY UT!!!! det kan ikke sies ofte nok. men blodsikrualsjonene er værre i bena når man er gravid det gjrø muskulaturen sur og dermed får man kramper. tøyning regelmessig reduserer dette noe. hvis det virkelig er vitamin og mineralmangel hjelper dette også men bare til en viss grad. dessuten husk det er større påkjenning for bena og gå med mere tyngde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...