Gå til innhold

Hadde dere hatt dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet, og der er d som kjent ganske prekert med mye ledige vakter.

Vi har planer og får gjester ( handlet inn mat, unger som gleder seg etc.). Samtidig som det er krise på jobb. Få folk å ta av. Har jo planer hele uken:(((((

Hva hadde dere gjort???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde prøvd å skvise inn ei vakt:) Da hadde jeg gjort mitt og i tillegg tjent noen kr. Har den erfaringen at hvis man er grei og stiller opp i krise får man det igjen senere:)

Skrevet

Jeg har en helt annen erfaring! Man jobber ræva av seg, og får ikke en dritt igjen. Har du ikke vakter, så ikke ta noen ekstra heller. I helsevesenet er det aldri noen som takker deg for jobben du gjør.

Skrevet

Hadde ikke gjort noe dersom jeg ikke ble beordret. I den typen nyrker er det alltid krise uansett. Betal folk skikkelig og la det følge noen goder med slike stillinger, så kanskje noen av krisene ville blitt avverget.

Skrevet

Jeg har vakter. Jeg går av nattevakt bl.a den dagen det er spørsmål om jeg kan jobbe kveld. Også jobber jeg tidlig dagen etter. Jeg har sagt at jeg kan ta ekstra utover julen.. Men, har jo avtalt med andre og handlet inn til folk som kommer hit også..

Rådvill:S

Skrevet

Jeg ville kanskje tatt på meg en vakt eller to for å vise velvilje. Det kan ofte lønne seg, selv om det ikke er påkrevet. Likevel, ikke ta på deg for mye..

Skrevet

Hadde det vært for et par år siden hadde jeg avlyst alt av planer å løpt på jobb og stillt opp! MEN jeg har alltid gitt 150% i jobbsammenheng, og jobbet t.o.m mer enn sjefen, alltid med et smil. De brukte meg. Jeg ble gravid, og sykemeldt med ekstrem kvalme og innleggelser. De peste meg i nakken å truet med å si meg opp, til slutt sa jeg opp selv etter masse trakkasering. Fikk svangerskapspenger fordi jeg sa opp to mnd før permisjonen, men likevel. Jeg kommer aldti til å gi SÅ mye av meg selv i jobbsammenheng igjen, familie og planer blir prioritert først med mindre jeg får en jobb som de faktisk setter stor pris på meg. Det verste i mitt tilfelle var at jeg fikk høre at sjefen også var gravid og termin bare noen mnd etter meg, rett etter jeg sa opp.

Så, med min erfaring, nei jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet!

Skrevet

I ditt tilfelle, hvor du jobber natta og så tidlig dagen etter, ville jeg sagt nei. Du har tross alt planer som inbefatter mange mennesker.

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde sagt ja når du har planer! og har handlet inn osv! Dette handler jo ikke lenger bare om deg, men om gjestene dine også..

Det får være måte på!

Skrevet

men det er så få å ta av. andre jobber jo dobbelt og mer enn som så:S

Skrevet

Har vorte gansk flink til å seie nei etter ein del år i helsevesenet. Dersom det høver seier eg ja, men i ditt tilfelle hadde eg ikkje vore i tvil om å seie nei. Du har jo eit ansvar overfor familien din og dei du har invitert og. Det vil jo i tillegg vere ein ganske tøff vaktkombinasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...