Gå til innhold

Noen som har opplevd at morkaka dekker hele åpningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul på fredag og da dekket morkaka hele åpningen så babyen ikke kommer ut,skal tilbake i uke 32 å sjekke om den har flyttet seg,er bare 19uker nå.

Dere som har opplevd at den har dekket hele åpningen, här den flyttet på seg eller ble det ks?noe jeg bør passe på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. opplevde det med min første. Den sklei pent til siden etter som barnet vokste, så jeg hadde ingen komplikasjoner. Og jeg har hørt at i de aller fleste tilfellene så skjer det.

Det du må passe på, er at du får den etterkontrollen, For hvis morkaka fortsatt dekker åpningen så blir det jo ks. Og det er jo noe sykehuset og du eventuellt må forbrede dere på.

Lykke til!

Skrevet

Det forekommer hos ca 1 av 20 i svangerskapsuke 20. Innen man når tredje trimester er tallet nede i ca 1 av 200. Sannsynligheten for at den flytter seg er med andre ord høy.

Skrevet

takk for svar,godt å høre at den mest sannsynlig flytter på seg,hadde hasteks med forrige og vil helst ha en vanlig fødsel denne gangen.

Skrevet

Eg opplevde det!! Måtte ha sectio i veke 32 pga store blødninger... Morkaka mi gjorde motsatt av det som var vanlig,nemlig flytta seg lenger og lenger foran åpningen! Hadde blødninger heile svangerskapet, daglig fra veke 14.

Er som sagt SVÆRT sjelden at slike komplikasjoner skjer, så mest sannsynlig trekker morkaka di seg vekk fra åpningen når det er så tidlig i svangerskapet!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...