Gå til innhold

dere med termin i april.. har dere levert papirer til nav om perm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

leverte dere da siste lønnslipp ,dvs den dere fikk nå i desember? den var litt bedre enn andre mnd for min del, men skal også jobbe mye i jan og feb men det vises jo ikke før på feb/mars lønnen men da er jo søknaden om foreldrepenger ferdig beregnet... grådig irriterende.

noen i samme situasjon??kan vi ettersende lønnslipper for de mnd eller blir det for seint i forhold til søknads prosessen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin i mai, og har ikke levert det enda... Har heller ikke satt meg inn i det enda.

Men syns det høres litt rart ut. Mener du at man bare kan jobbe ekstra mye mnd før man skal sende, så får man det som grunnlag?

Grunnen til at desember lønningen din var bra, er vel at det er halv skatt i november. Tror de bruker brutto lønn som grunnlag, og da har det jo ikke mye å si at det var halv skatt denne mnd og at utbetelingen var bra. Og har du flere antall timer enn en 100% stilling, altså overtidstimer, på en lønning, så vil de vel se bortifra det, og heller se hva du har i lønn normalt sett?

Dette er ikke et krasst irettesettende innlegg som det sikkert fort kan oppfattes som ;) Som sagt så har jeg ikke satt meg inn i dette selv enda, og er ingen bedreviter. Men syns det høres rart ut.

:)

Skrevet

jeg har ikke levert enda,har termin i slutten av april.

men jeg har kun ca 30% stilling. jobber tilsvarende en 70% stilling i og med at jeg jobber en del ekstra utenom de 6 faste skiftene mine i mnd. Fikk beskjed på nsv da jeg spurte der at jeg skulle sende med kopi av lønnsslippene for de siste 6 mnd minimum, gjerne lenger tilbake om jeg hadde det. Dette for å dokumentere at inntekten er nogenlunde den samme.

jeg fikk også beskjed at papirene ikke trengtes å sendes inn før ca 1mnd før du går ut i permisjon,altså for meg blir det da rundt 20.mars. dette for nettopp slik du lurer på,at de skal få alt av dokumenter før de begynner beregningen.

lykke til:) bare spør de på nav, de skal opplyse om slikt:)

Skrevet

ønker troll 2010:

jeg tok det ikke som noe krasst innlegg:) man spør jo,da er det ålreit at folk svarer etter beste evne:) :)

Skrevet

Dere bør levere søknaden tilig! Nav er noen store somle huer! jeg leverte en lønnslipp og arbeidsgiver sender inn papirer på hvor mye du typisk tjener i mnd. skal i følge nav selv ha fått svar innen 24.12 selv om jeg har liten tro på at de følger sin egen frist. de gjorde ikke det når jeg søkte om svskaps penger. måtte da ringe å mase 3-4 ganger for å få pengene jeg hadde krav på.

Skrevet

Jeg har lest litt på nav sine sider nå, og på det skjemaet man skal sende inn skal man skrive termindato. Denne datoen må bekreftes av jordmor/lege. Terminbekreftelsen må være utstedet etter 26 svangerskapsuke. Så for min del er det enda 6 uker før jeg kan sende inn søknad :)

Skrevet

okei.. ja jeg vet at det var halv skatt i des men den mnd fikk jeg 10 000 brutto.. de andre mnd har jeg ca 3-4 tusen.. er bare ekstra hjelp og fått dagpenger utenom.. så vet ikke hvordan de regner det ut da.. tar selvsagt kopi av des lønnslippen og ringer nav imorgen å hører med dem.. har dagpenger fram til 2 uker til så må bare jobbe alt jeg kan..

derfor jeg lurer på om det ikke er så stor vits hvis de skal ha inn lønnslippene allerede nå.

Skrevet

Da kan det isåfall hende at jeg har et lite problem; jeg tror ikke jeg har alle de siste lønnsslippene. Jeg snakket med nav for en god tid tilbake når vi begynte tanken og fikk det med meg slik at kravet var at du må ha jobbet 6 av de 10 siste månedene, men at det var fjoråret de tok beregning ut fra? Må nok snakke med de igjen og høre hvordan dette er så jeg blir helt sikker.

Skrevet

Lønnslippene dine kan du få av arbeidsgiver. De er pliktig til å ta vare på de i 10 år (tror jeg det var). De skal ihvertfall ha for de siste 12 månedene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...