Gå til innhold

ubehaglig og slitsomt..hard hjertebank...noen som har en forklaring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tror jeg har det i hvertfall. Det er mest sannsynlig ekstraslag. Har med "elektrisiteten" i hjertet å gjøre. Veldig vanlig med slike ekstraslag når man er gravid. Vanlig ellers også, men man er ekstra "utsatt" som gravid. Selv hadde jeg det masse sist svangerskap, og det er det samme denne gangen. Hvorfor det blir så vanlig under svangerskapet vet jeg ikke, kanskje har det med hormoner å gjøre? Det jeg derimot vet er at det ikke er farlig, men ubehagelig. Det kommer oftest når man sitter stille og slapper av, eller som hos meg, om kvelden når jeg skal sove. Selve ekstraslaget kjennes egentlig ikke, men det er slaget ETTER ekstraslaget du kjenner. Det er fordi da har hjertet fått litt ekstra tid på seg å fylles med blod og når det pumpes videre kjennes det som et smell i brystet. Det kan komme flere slike etter hverandre. Det gikk over etter fødselen for min del. Selv om jeg av og til har det innimellom til vanlig også. Var det beroligende?

Skrevet

Gravide får det noen ganger pga økt blodmengde, generelt øke puls og en masse andre ufarlige faktorer. Hvis det er veldig ubehagelig hadde jeg nok hørt med fastlegen om noekan eller bør gjøres,men jeg tror det er noe man bare må leve med i svangerskapet.

Håper det bedrer seg:)

Skrevet

tusen takk for svar...blir lett bekymret for tiden...

Masse blødninger og tull i uke 8-10, men d går bra nå. I d siste har jeg hatt så masse mareritt, er irretabel og ubehag i kroppen..huff nå klager jeg fællt. litt godt å sette ord på d

Skrevet

Har det jeg også, spurte legen og hun sa det var pga økt blodmengde som skal gjennom "pumpa".

Leste også dette på Nettdoktor.no:

Hvis du har lav blodprosent, må hjertet arbeide hardere for å transportere nok oksygen ut i kroppen. Sørg for å få nok jern.

Så det er ikke noe farlig, men fryktelig ubehagelig! Håper det bedrer seg :-)

Skrevet

takk for beroligende svar!! :) har tenkt en del på dette selv, for er slik med meg som med "tjukkemagen" at jeg kjenner det spesielt når jeg skal legge meg. veldig ubehagelig, men da vet jeg at jeg er ikke alene og det er helt normalt:)

tusen takk!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...