HTC Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 Den slår ut på vaskemaskinen, selv når vaskemaskinen ikke går men står på standbye. Jeg har nå koblet ut sikringen som går til vaskemaskinen så jeg får ikke brukt denne nå. Noen spørsmål: 1. Jeg har tonnevis med vask og MÅ få vaske før vi drar tirsdag kveld. Kan jeg kjøre vaskemaskinen når jeg er hjemme og total bevisst på problemstillingen eller kan noe plutselig "eksplodere" 2. Mannen er borte nå og kommer hjem i morgen ettermiddag, han er normalt handy, kan han fikse dette selv eller MÅ jeg skaffe elektriker? 3. Hva kan være feilen? Vaskemaskinen er 3 år gammelt, huset 11 år gammelt 4. Hvis jeg må bruke elektriker er det i det heletatt sjans å få tak i en i morgen eller må jeg regne med å vente til etter nyttår 5. Hva vil dette koste meg? Noen som har vært borti lignende eller er elektriker eller har mann som er elektriker og kan svare en kvinne i nød med ett berg av klesvask? =)
Gjest Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 den har slått ut noen ganger hos oss, men da har det vist seg at det har vært fukt i kontakten. Den har slått ut på kontakten vi har i carporten. Bare en tanke om du har hatt det ekstra fuktig på vaskerommet, med et tonn klestørk eller noe.
Gjest Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 Har du flere stikk på vaskerommet? Bytt stikk og se om det hjelper...
HTC Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2009 Vaskerommet er relativt stort og tørt.Jeg har skittentøyet i trådkurvesøyle (slik man har i klesskap), så det danner seg ikke særlig fukt der, dessuten står den ett stykke unna vaskemaskinen. Jeg har en tørketrommel som står oppå vaskemaskinen (søyle), den er kjempegammel (vi kjøpte den brukt for 8 år siden) og jeg trodde det var den, da også sikringen jordfeilen slår ut på er merket tørketrommel, men det er altså vaskemaskinen den slår ut på, så vi må vel ha støpslet i omvendt av hva som står? Tror du jeg kan tørre å vaske en runde eller to med maskinen?
HTC Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2009 Tillab, bytte om der vi putter støpselet inn mener du? Hva kan være problemet? Vi har bodd her i 3 år og aldri vært ute for dette før
Mammaen til Isak Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Ikke ta på noe i allefall, sier mannen her. Om der skulle være en alrvorlig jordfeil, så er jo det dødelig om du er max uheldig. Elektrikere har døgnvakt, jeg hadde ringt å hørt med en hva han tror. Du kan nok godt regne med at de i allefall tar 600kr i timen og oppover.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 20. desember 2009 #7 Skrevet 20. desember 2009 Er det ein varmtvannsberedar som går på samma kursen?? Her peip jordfeilbrytaren og da var det varmtvannsberedaren, det var ein lekasje der slik at heile kjellaren sto under vann, krypkjeller som ikkje er i bruk til anna, der låg det ein kontakt i vann..... Mannen min ringte ein elektriker og han sa at det var nesten garantert varmtvannsberedaren hvis det er det på samma kurs. Har hatt det samma med ein lednings rulle som låg ute og fikk vann inn i stikkarane.... Det er noko som går til jord eller har fukt...... Det er lite artig når det er slike feilar, eg hadde ikkje turt å bruke noko ting før eg viste kva det var som var årsaken og at det var fiksa.
HTC Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. desember 2009 Takk alle sammen. Har snakket med elektriker nå og fant ut at det faktisk var den gamle tørketrommelen. Har startet opp vaskemaskinen nå. Har startet demontering av tørketrommel for å se om det kan være lo eller andre ting evt varmeelementer. Har frakoblet alt elektrisk på denne. Noen som vet om når det evt er salg på tørketromler og/eller kan anbefale en bra ny?
Mammaen til Isak Skrevet 20. desember 2009 #9 Skrevet 20. desember 2009 Lurt valg og kontakte elektriker! Vent til januarsalget! )
HTC Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. desember 2009 Takk =) er det typisk salg på slike ting i januar?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå