Gå til innhold

Dere som har svangerskapskvalme/oppkast. Jobber dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har dere blitt sykemeldt helt/delvis pga det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100 % sykemeldt fra uke 6 t.o.m. uke 14.

Skrevet

Var 100% sykemeldt hele svangerskapet med det sist gang jeg var gravid. Denne gangen har jeg bare jobbet noen timer i uka hjemmefra, så har klart å gjøre litt fornuftig arbeid og ikke vært sykemeldt, men det har vært tøft, særlig med et lite barn å passe på i tillegg!

Skrevet

Har kastet opp daglig i to mnd, mest på kveldstid. Var sykmeldt en uke, og lærte meg da å "leve med det". Legen ville at jeg fortsatt skulle være sykmeldt, men siden det går relativt greit på jobb, ønsket jeg å fortsette å jobbe fullt. Har en rull brødposer som jeg kaster opp i på vei til/fra jobb. Tar små pauser når jeg må, og ligger over doskåla når jeg er hjemme. Jeg blir mer syk etter hvor sliten jeg er, så sånn sett burde jeg kanskje være sykmeldt (i alle fall delvis, siden jeg har to små hjemme å ta meg av også), men jeg har rett og slett ikke samvittighet til det. Uke 15 nå, og gått ned 7 kg så langt. Håper det gir seg snart :(

Skrevet

Jobbet som lærer forrige svangerskap, og måtte flere ganger ut å kaste opp på elevdoen midt i undervisningen.

Jeg spiste mye da, så jeg gikk ikke ned i vekt. Virket som legen mente det ikke var grunn til bekymring så lenge jeg hadde stabil vektøkning.

Skrevet

Jeg lå bokkstavlig talt over doen frem til uke 20. Klarte ikke å stå på beina eller komme meg utenfor leiligheten, så jeg var 100% sykemeldt den perioden.

Skrevet

I begynnelsen av mitt første svangerskap var jeg kvalmen, kastet opp, fikk ikke i meg mat og gikk ned i vekt. Jeg klarte ikke å stå lenge nok til å dusje i begynnelsen, måtte sitte i badekaret mens bf vasket håret og jeg resten =/

Ble heldigvis litt bedre etter noen uker, men var så kvalm frem til nesten 5 mnd at jeg var sykemeldt. Jobbet natt og var mest kvalm om kvelden og natten.

Skrevet

Jeg var sykemeldt 100% ca 4uker både sist svangerskap og dette før jeg var 50% sykemeldt en periode. Forrige gang tror jeg det var ca2uker, nå var det også ca4uker. Jeg jobber med kunder og syns ikke det tar seg ut å løpe avgårde for å kaste opp mange ganger i løpet av den tiden kunder er hos meg. Dessuten kastet jeg opp mer, jo mer sliten jeg ble og jo mer jeg gjorde, så hadde jeg jobbet, så hadde jeg nok kastet opp konstant. (Noe jeg til tider gjort om jeg var sykemeldt også)

Hvis man spyr konstant pga omgangssyke, så er det ingen som i det hele tatt vurderer å dra på jobb, for man kan jo ikke dra på jobb når man kaster opp (og ikke bare pga smitte folk tenker sånn), men når man er gravid, så er det plutselig ikke greit å være hjemme fordi man kaster opp, det har jeg aldri skjønt. Det er ingen sykdom å være gravid, men man er faktisk syk når man kaster opp konstant, det er verken bra for deg, barnet eller de andre på jobb, for man klarer ikke å gjøre en god jobb når man kaster opp mye.

Skrevet

Du har vel barnehageplass til det andre barnet ditt? Ellers kunne du vel ikke ha jobbet uansett?

Skrevet

Kjære 20.39: Svangerskapskvalme er ikke smittsomt, men det er omgangssyke. DET er forskjellen.

Skrevet

jeg hadde hyperemesis innlagt 3x.. var sykemeldt fra uke 5 og hele svangerskapet... gjett om jeg gleder meg til å komme i jobb igjen etterhvert :)

Skrevet

Synes det høres litt dumt ut i forhold til babyen i magen din :(

Skrevet

Hadde, jeg da. Var sykmeldt ei uke ca midtveis pga dette, ble så endel bedre, men jobba halvt resten av svangerskapet. Ikke bare pga den spyinga. Den ble bedre med kvalmen etter at jeg var helt sykemeldt 1 uke, men kvitt den ble jeg ikke før ungen var ute:)

Skrevet

er i uke 20 og har akkurat begynt å bli bedre, har jobbet hele tiden men bare 50%, mest med tanke på sønnen jeg har fra før. for jeg hadde ingenting igjen av krefter etter jobb og spying hele dagen. men de dagene jeg er hjemme og han er i bhg(kort dag) så får jeg kommet meg litt og har litt energi til å leke med han på kvelden. er 20 uker på vei og har gått ned 6 kilo til nå. blir nok 50% sykemeldt videre. siden jeg ikke er bedre,

jeg blir også værre når jeg er trøtt eller stresser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...