AneB Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 Tørker dere klær ute nå som det er minusgrader? Mamma sa at det gjorde de "før i tiden", frysetørket de liksom!? Er ikke helt sikker på om hun har tulla med meg, for jeg hadde en klesvask ute i hele går, og den var pinne stiv når jeg tok den inn, og ble selvsagt våt igjen når den tinte. Går det an egentlig, å tørke ute nå eller er jeg lurt!?? Isåfall dauer jeg av latter!
Gjest Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 Tror det var vanlig før, ja (hva skulle man eller gjøre? Tørke de i lavoen?) Vannet fordamper på et vis, men det tar tid, så vidt jeg har skjønt.
Sånn kan det gå Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 De tørker etter hvert, men det tar veldig lang tid og om det begynner å blåse mens de er frosne kan du risikere at de knekker. Jeg ville i hvertfall heller hengt opp inne når det er kaldere enn noen få kuldegrader.
AneB Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2009 Haha, det er altså en relativt gammeldags måte å gjøre det på. Tenkte at det var helt fantastisk hvis det virket, deilig å slippe å ha klær til tørk inne syns jeg! Men da tror jeg rett og slett jeg dropper den der ute-tørken i 15 minus!
prekæs Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 Er det pent vær og det blåser henger jeg ut. Er utetørkfanatiker og mener bestemt at blir det ikke tørt, tørker det raskere når jeg tar det inn. Selv om det er stivfrossent. Trenger vel ikke si at det lukter ekstra godt av utetørket tøy.
Gjest cunning stunts Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Verd å henge opp to ganger bare for å få den friske lukta. Og noe tørrere blir det jo ute.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. desember 2009 #7 Skrevet 20. desember 2009 Altså, jeg lurte på det samme da jeg så fra togvinduet her om dagen at det var noen som tørket sengetøy ute i minus 21 grader!!! Det første som slo meg var at jeg ville følt det helt himmelsk å legge meg i det sengetøyet. mmmm.
Blind Gudinne Skrevet 20. desember 2009 #8 Skrevet 20. desember 2009 Mamma og pappa tørker endel ute nå på vinteren. De bor i en liten bygd i trøndelag, og veldig mange der tørker ute året rundt. Er spesielt sengetøy og håndklær hun henger ut. Lukter heeelt fantastisk av det etterpå!
Odine! Skrevet 20. desember 2009 #9 Skrevet 20. desember 2009 Det går an! Men jeg tror det tar mye lenger tid enn på en varm sommerdag. (Vi tørker inne året rundt pga allergi)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå