Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 inn til jul, og da mener jeg alt fra middag, pålegg til drikke og godteri ?
Gjest Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 Hadde ikke tenkt å handle inn noe særlig godteri annet enn at det skal litt i julestrømpen. Kanskje en after eight eller noe. Vi har lagd brente mandler og skikkelig gode pepperkaker, så dekker godis-behovet. Diverse vanlig pålegg, agurk, paprika, tomat osv + gräddost, sylte. Middag blir pinnekjøtt, ribbe, helstekt laks/ørret og kanskje andebryst de fire julehelgdagene. Drikke: Julebrus, pepsimax, farris og carlsberg/tuborg lite.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 Ribbe, pinnekjøtt, lutefisk og steik som typisk julemiddag. Også medisterkaker, medisterpølser, grove julepølser, løvstek, pepperbiff, kalkun og laks i tillegg. Som tilbehør: erter til erterstuing, kål til stappe, brokkoli, bacon, mandelpoteter, gulrøtter, rømme, surkål, rosenkål og rødkål. Risgrøt, fløte, jordbærsaus, Freia daim mousse og vaniljesaus til desserter. Ribberull, diverse sildtyper, gräddost, gomme, røkt laks, spekeskinke og fenalår + at jeg har kjøpt hvitløkspølse, krydderpølse og baconpølse hos en spekematforhandler. I tillegg til det vanlige som vi spiser :-) Skal også lage eggsalat. Fryseren er fylt opp med hjemmebakte rundstykker og horn. 20flasker brus, div snacks, nøtter og snop. Litt julebakst.. orker ikke bake annet enn pepperkaker og colapinner selv, for det blir stort sett ikke spist... så derfor mest godteri. Godt å ha noe å servere. :-) Biola, masse melk, yoghurt, juice, Mana, San Miguel øl, rødvin og hvitvin :-) Nå gjenstår bare å kjøpe frisk frukt og grønt, og litt brødmat. Så kan bare julen komme =)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 De som IKKE baker selv til jul da??
Lillesnuppis Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 ribbe julepølse medisterdeig til å steke medisterkaker lefse ( har hjemmebakt) rødkål poteter flatbrød ( har hjemmebakt) pepperskinke ribberull spekeskinke salami egg fiskepudding rosenkål baby gulrøtter smør brød kjeks til osten diverse oster remulade/majones reker i lake aspic brus chips saltstenger peanøtter druer pærer røde jule epler pærer clementiner appelsiner bananer diverse grønnsaker ( tomat, agurk, stangselleri, paprika, løk og issalat) selskaps dressing karamell pudding melk juleskinke som jeg gratinerer å steker selv brus ( cola, cola zero, fanta, sprite, fanta lemon, julebrus og farris) Åsså har vi handla rødvin, hvitvin, vodka og diverse likører da vi har vært på 2 turer til tyrkia i sommer og med danskebåten i høst Da tror jeg at jeg får fått med meg alt som skal kjøpes inn i morgen eller på tirsdag :-) Sjokolade å annet snop blir ikke handla i Norge. Handla masse da jeg var i sverige for en stund siden Får vel si at vi skal ha folk her lille juleaften og 2 dager i romjula da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå