Gå til innhold

Sjokolade til bhg ansatte? STOPP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leser her inne ser jeg at det er fortsatt veldig vanlig å gi sjokolade til bhg ansatte.

Kjenner kiloene kryper på og kvalmen stiger.

Flott dere vil gi noe til bhg eller de ansatte, men hvor glad blir den ansatte for ENDA en konfekt/sjokolade/fruktkurv til personalrommet? Ser ut som alle her gir dette og er SÅ fornøyde med at de setter den riktige prisen på de som passer sine søte små.

Gi noe til selve bhg. Noe barna også har glede av. Tipper de ansatte får mer enn nok sjokolade av foreldre, gaver fra tantebarn osv. Grøss. Jobbet ett år i bhg og vi ble oversvømt med sjokolade fra foreldrene. Hadde vært mye mer gøy om vi kunne byttet all den sjokoladen inn i noe vettugt for ungene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en fin blomster dekorasjon ,som dem blei glade for, var ingen andre som hadde kjøpt blomster ,ikke ennå i allefall.

Skrevet

Har du noen forslag til hva vi kan gi da HI? Jeg vil så gjerne gi noe til bare de ansatte, vise at vi setter stor pris på de.. Men jeg ser poenget ditt! Bøker til barnehagen eller?

Skrevet

Pleier kjøpe en god nykvernet kaffe, pluss en te jeg, alltid blitt veldig godt tatt imot..

Skrevet

Har du noen forslag til hva vi kan gi da HI? Jeg vil så gjerne gi noe til bare de ansatte, vise at vi setter stor pris på de.. Men jeg ser poenget ditt! Bøker til barnehagen eller?

Skrevet

I barnehagen hvor min mor jobber, er det foreldrerepresentanten som ordner med en gave til hver av de ansatte fra en spleisekasse. Må da være mye enklere å gjøre det slik enn at alle foreldrene skal gi en oppmerksomhet hver til de ansatte, tidsbesparende også? Er det vanlig at alle foreldre ordner egen gave til de ansatte?

Skrevet

I skolen er det vanlig at de ansatte på trinnet får en gave hver fra klassen i sammen. foreldrekontakt orner fra klassekassen. Er jo foreldrekontakt i barnehagen også,hvorfor ikke heller gjøre det sånn?! Er jo langt ifra alle som gir noe i det hele tatt..

Skrevet

jobber også i barnehage..og er enig i det med sjokoladen.... hva med en god håndkrem? til avdelingen liksom.. eller flaxlodd til de ansatte? det bruker jeg gi... et julekort med flaxlodd nedi..bare en liten hilsen liksom.. et fint julekort er faktisk mer enn nok også..gode ord er gull verdt!!

Skrevet

Fy faen, så utakknemlige barnehageansatte. Så det er ikke nok at dere får en oppmerksomhet fra foreldre som absolutt ikke har noen plikt til å kjøpe noe, men gjør det kun fordi de har LYST, men dere skal bestemme HVA dere skal få også? "Eh...jo, fint at du prøver å være hyggelig, fru Larsen, men den sjokoladen vil vi faktisk ikke ha."

Jeg blir kvalm av sånne krevende folk som dere.

Skrevet

Sjokolade til pauserommet er vi kjempeglade for i den barnehagen jeg jobber ihvertfall! Som regel så kommer det ikke mer enn 4-5 gaver allikevel (4 avd. barnehage) Eller så er vi veldig glade for julekort.

Jeg skal ærlig inrømme at jeg synes det er mye "rarere" å gi en kasse duplo eller et puslespill for å vise at man setter pris på den jobben personalet gjør. Ville du gitt en bunke kladder eller engangshansker til personalet på sykehjemmet til din gamle bestefar?

Men alt lander i grunnen på hvorfor man ønsker å gi noe...

Skrevet

Jeg jobber i en stor bhg og vi har fått en konfekteske og den ble satt pris på skal jeg si dere.

Ellers har jeg i alle år gitt gave til de i vår bhg. Har ikke blitt sjokolade (enda).

Skrevet

Jeg jobber i en bedrift der vi får mye gaver av leverandører. Mye konfekt og godteri som vi deler på avdelingen. Og vi klager da ikke på at det blir mye, men er heller takknemlige for å bli satt pris på den jobben vi gjør. Vi åpner litt etter litt, og sparer heller noe til etter jul.

Tror det er sånn på mange arbeidsplasser, så hvorfor er det så krise å gi det til barnehagene?

Gjest cunning stunts
Skrevet

Det er nå en gang sånn, selv om det ikke ser ut til å gjelde her inne blant snurpfitteligaen, at det ikke er mottaker som dikterer gavene.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og synes det er veldig hyggelig med noe godt til pauserommet. Det er, som en skriver over her, ikke så mange som gir noe i det hele tatt, så vi blir ikke oversvømt av sjokolade.

Det å gi noe som ungene vil nyte godt av som bøker og puslespill, er jo til ungene og ikke til oss. Der jeg jobber har vi økonomi til å kjøpe alt vi trenger av den slags og jeg ser ikke helt hvorfor vi som barnehageansatte skal føle oss verdsatte fordi noen kjøper tegnesaker til ungene....

Når det er sagt, så trenger vi ikke sjokolade heller (som sagt, veldig koselig, men ikke nødvendig). Den beste gaven er fornøyde foreldre og barn, så ett julekort eller bare rett og slett noen velvalgte ord varmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...