Gå til innhold

Hva gjør dere julaften formiddag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har siden mine søsken var bittesmå(er snakk om 17-18 år) alltid vært hos et vennepar av foreldrene mine på formiddagen, der er det julegrøt med mandel i, og så kommer nissen med 1 gave(har variert litt om det er godterpose eller noe annet)til hver av ungene, har etterhvert blitt ganske mange unger, er snakk om 6-10 unger.

Der går det fort et par timer, og tven med julenøtter til askepott og alt står på.

Jeg har også alltid dratt til en eldre mann med en liten julehilsen på formiddagen, men han døde i sommer.

Ellers hender det vi drar ut med de siste gavene før middag.

Vi pleier å spise middag i 16- tiden, da alltid hos mine foreldre. Fram til det er middag drar vi hjem og slapper litt av, og tar på oss finstasen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I år skal jeg bare sulle rundt og vente på at barna mine skal komme en gang utpå dagen. Og det er vel i grunn det jeg er vant til fra jeg var liten og. Sitte i pysj og se på tv, spise nøtter og høre at mamma pakker inn de siste gavene. ;)

I år ser det ut for at vi får hvit jul for første gang på maaaaange år, så mulig jeg stikker ut og bygger noen snølykter som jeg kan tenne når barna kommer hjem. :)

Skrevet

Jeg har alltid pleid å kose meg med juleprogram på TV på formiddagen. I år vet jeg ikke helt, skal til svigers og spise middag og storesøster skal til pappa. Med en baby på 4 mnd føler jeg at vi kan ta det helt med ro. Blir vel TV titting i år også da, kansje en tur i kirka sammen med familien, får se hva det blir :)

Skrevet

Vi pleier å sitte å se på juleprogrammer og filmer på tv, slappe av og ta det helt med ro.

Skrevet

Vi spiser en god frokost med varme rundstykker og godt pålegg når vi står opp.

Så suller vi rundt,ser på tv og koser oss med strømpegodt.

I 12-13 tiden spiser vi julegrøt m/mandel+ at vi setter ut en posjon til nissen selvf:)

Før middagen drar vi på kirkegården og tenner lys på gravene til besteforeldrene våre. Spiser middag i 17 tiden.

God jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...