Gå til innhold

Barn som er hos pappaen sin annenhver helg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke pappaen sitt ansvar å hente i bhg?? Til sommeren flytter vi tilbake til samme by som pappaen, da jeg er ferdig med utdannelsen min. Til nå har jeg toget med henne til Oslo. Men han sa at han ikke kom til å rekke å hente henne i bhg på fredags da det er hans samværshelg??

Det betyr at jeg aldri kan reise bort evt.. Det er jeg ikke interessert i å godta faktisk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt opp til dere hva dere avtaler om det.

Skrevet

Det er opp til dere hva dere blir enige om..

Jeg synes heller ikke du skal godta det. synes også at samværsforeldre bør vise seg i barnehagen/skolen å følge barnet litt opp!!

Skrevet

for meg virker det ikke ut som om du tror på at det er helt reelt at han ikke kan hente. stemmer det?

for om du mener at han ikke kan, bare fordi han ikke vil eller det blir litt vanskelig, så hadde ikke jeg giddet heller

Skrevet

HI: Innlegget ditt er litt uklart for meg. Antar at "på fredags" betyr "kommende fredag" ikke "fredagene etter at vi har flyttet til samme by som bf".

Det virker som ordningen nå (mens du bor i en annen by enn bf) har vært at du (som er student) har hentet i barnehagen på fredager i samværshelgene og tatt toget til Oslo hvor bf har møtt dere (på Oslo S?). Og jeg antar at han på søndager har tatt toget til byen hvor du studerer for å levere hjemme hos deg.

Nå virker det som du vil reise bort en helg fra fredag morgen. Siden barnehagen er i byen hvor du studerer, nytter det ikke å levere ungen til bf på torsdag ettermiddag. Derfor ønsker du at bf skal ta toget til din by og hente i barnehagen der innen den stenger, f.eks. 16.45.

Har jeg skjønt historien rett? Når må bf i tilfelle gå fra jobb?

Skrevet

Jeg var kanskje litt uklar i mitt innlegg.

Nå som vi bor i en annen by enn bf, så har jeg toget til Oslo med henne. Og han har levert henne tilbake til meg på søndagen. Denne ordningen har fungert fint:)

Men når vi flytter tilbake til Oslo som er samme by som bf bor i også. Da har han sagt at han ikke kommer til å rekke å hente snuppa i bhg til kl 1700.

Jeg synes han evt kan jobbe inn noen timer i uka, så han kan dra så han rekker bhg.

Skrevet

Han har rett på tilrettelagt arbeidstid så han skal kunne rekke å hente/ evt bringe i barnehage..

Skrevet

Enig med deg, HI, er han pappa så er han pappa. Det kan virkelig ikke være så vanskelig å jobbe et par timer ekstra en annen dag for å kunne hente i barnehagen annenhver fredag. Blir så irritert når jeg hører sånt her. Akkurat som det er like enkelt for deg alltid?!

Skrevet

Barnehagen min overtalte bf å hente ungen fredagene de samværshelgene han har, slik at han har litt kontakt med barnehagen han og..

så han turte ikke annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...