Gå til innhold

Dere som har mistet tidligere og blitt gravide igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har mistet tidligere og blitt gravide igjen, fikk dere tidlig UL?

Jeg er gravid igjen. Var også gravid for et år siden, men det endte i MA i uke 10, fosteret hadde vært dødt i 4-5 uker uten at jeg hadde merket det.

Er så utrolig redd for å gå rundt med dødt foster i magen i flere uker igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har mistet tidligere men jeg fikk ikke tidlig ul pga det. så jeg bestillte en privat ul selv. :) betalte 500kr men det var verdt det:)

skjønner du er engstelig, men det går som regel bra. snakk med legen din, så kan det hende du får en tidlig ul:)

lykke til:)

Skrevet

hei ♂ + ♀ = ♂ +en liten en i magen,

Jeg tror vi har "snakket" tidligere..

Gratulerer så mye med spire!!! :) for en fantastisk julepresang!

Jeg mistet også i uke 10 (ma - foster dødt siden uke 7). etter utskrapningen gikk jeg for å snakke med fastlegen, og fikk en henvisning til gyn slik at jeg kan ringe så fort jeg blir gravid igjen - for å få oppfølging og tidlig ul.

Så mitt råd er å ringe fastlegen din og forklare at du er engstelig og bekymret.. si at en tidlig ul vil hjelpe deg veldig med å slappe av..

alternativt så kan du jo bestille en ul privat - det koster jo litt, men verdt det for å kunne få sett at det er liv osv..

Masse lykke til! Og jeg er sikker på at alt går bra og at du får et flott svangerskap! Prøv å kose deg og glede deg over spira - ikke bare være bekymret! :)

Skrevet

Jeg mistet i MA i uke 8 i november. Fikk henvisning av fastlegen til tidlig UL da jeg har mistet en gang før det også. Da MA ble konstantert hos gyn, ba hun meg ringe neste gang jeg ble gravidi ca uke 6. Hun tilbød seg å følge meg opp og at jeg også kunne bruke hennes jordmor (privatpraktiserende).

Har testet positivt i dag 7 uker etter utskrapningen, men jubler ikke i taket før jeg har vært på en tidlig UL denne gangen heller.

Jeg merket heller ingenting da jeg hadde MAen. Hadde symptomer og ingen smerter eller tegn til blødinger. Vi så til og med hjerte slå på den første UL da jeg var i min 7 uke, men vi fikk komme tilbake uken etter også fordi gyn mente fosteret bare var litt over 6 uker. Ul i uke 8 viste et forsteret som ikke hadde vokst siden Ul uken før og den hadde ikke hjerteaktivitet lenger heller.

Meeeeennnn denne gangen SKAL det gå bra, både for deg og for meg!!!!

Skrevet

jeg hadde MA med tvillinger i uke 8 i fjor, og fikk tidlig UL i uke 7 når jeg ble gravid igjen i sommer, men de sa jeg fikk det pga graviditeten kom brått på og jeg skulle på en tre ukers tur til usa, så fikk sjekket at alt så ok ut dagen før jeg dro.

legen min ville ikke sende henvisning så jeg ringte gyn pol selv, og fikk time uten henvisning faktisk.

Skrevet

Jeg mistet i ma mellom Lisa og Vegard. Da jeg ble gravid igjen (da altså med Vegard) fikk jeg henvisning til tidlig ul. Da jeg ble gravid denne gangen, bestilte jeg bare en privat tidlig ul. Etter ma'en trengte jeg å se at fosteret vokste så tidlig det var mulig. I tillegg var jeg på ny ul rett etter de magiske 12 ukene.

Skrevet

Ja, jeg fikk UL i uke 11. Skulle gjerne hatt før også med fikk avslag på det. Fastlegen må henvise til sykehuset.

Skrevet

MA for et år siden, i 13. uke. Hadde i papirene mine på sykehuset at jeg kunne få tidlig ul ved neste svangerskap, så jeg fikk ul direkte på sykehuset (altså uten å gå via fastlegen)

Tror dette hadde med komplikasjoner etter MA/utskrapning å gjøre. Kjenner ingen andre som har fått ul "så lett" som jeg gjorde.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Jeg fikk tidlig UL pga 3 SA tidligere.

Det varierer veldig om de er villig til å gi det så du får bare snakke med fastlegen din og fortelle at du er bekymret så går det sikkert i orden :)

Lykke til med spiren din!

Skrevet

Ja, jeg fikk tidlig ul annenhver uke frem til jeg hadde passert den skjebnesvangre uken der det gikk galt sist. Mistet i ma og det ble oppdaget da jeg var på ord. ul, så det bar rett inn på gyn pol og de var så flotte med meg og lovte meg skikkelig god oppfølging! (og det fikk jeg til gagns!)

Tror det har mye med hvem du møter på...

Krysser fingrene for et ukomplisert svangerskap for deg! Det går sikkert helt fint denne gangen! :-)

Skrevet

Jeg mistet i MA der fosteret døde i uke 11 men ikke ble oppdaget før uke 17. Ble gravid igjen og har fått tidlig ul i uke 6 og 12 :-) Er veldig glad for den oppfølgingen.

Skrevet

Fikk ul i uke 8 ved en tilfeldighet fordi jeg hadde fått time hos gu og blitt gravid i mellomtiden, han sa at om jeg ville kunne jeg komme tilbake i uke 12. Mistet første i 14. uke -hadde da vært på 3-4 ul pga blødninger.

Etter fødselen sa gyn at jeg kunne bare ringe om jeg ville smugtitte ved ev ny graviditet. Så da var jeg på ul i uke 12

Venninnen min ba om tidlig ul pga nerver med nr 1 fikk det ikke. mistet så en og ble gravid for 3. gang heller ikke da fikk hun ul. av legen sin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...