Gå til innhold

Blir gal av tett nese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt tett nese i hele svangerskapet føler jeg, men den siste mnd har det blitt verre og jeg har gått langt over de 10 dagene man kan bruke nesespray...men hva skal jeg gjøre, må jo puste! Er det noen som har noen tips, kjerringråd så jeg kan slutte å bruke nesespray??? help!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var veldig tett da jeg gikk med min første. Ikke på langt nær så tett nå med nr to.

Det var mange som anbefalte meg saltvann, Men det virket ikke på meg. Jeg visste ikke at det gikk ann å få akupunktur for så det tar det. Men det er jo mulig å prøve.

Ellers så ble redningen for meg barnenesespray. Den er ikke så sterk, så det tar litt lengre tid før det funker. Fikk det anbefalt på apotek.

Lykke til

Skrevet

Kok opp en liten vann med en spise skje med salt i ;) La det kjøle og sett det i kjøleskapet, kan stå i 3 dager tror jeg det er.. :) Funker akkurat likt som nesespray :)

Skrevet

Saltvann fungerer ikke på meg heller!

Har nok måtte tydd til vanlig nesespray, noen ganger barnespray, men jeg holder ut og venter til kvelden (stort sett) og jeg skal legge meg. Så har jeg tatt en sprut i hvert nesebor hver natt siden ca uke 31. Det blir 2 mnd snart det. Men puste må jeg! Får jo ikke sove uten! Og sovner en så våkner en bare hele natta og får ekstrem dårlig søvn.

Det kan ikke være bra det heller!?

Skrevet

Her har det gått i nesespray mange ganger daglig i stort sett hele svangerskapet. Ingenting annet har funket. Ikke bra, men må jo puste.

Har kronisk bihulebetennelse også.

Har hatt dette i 2 andre svangerskap også. Det som er supert er at dagen etter fødsel så er all nesetettheten borte. :)

Jeg har 2 mnd til å plages. Sover ikke om nettene, så er sliten nå.

Tettheten forverret seg for noen dager siden, pga nok en infeksjon i luftveiene. Sukk mitt hjerte.... :(

Ja ja hva skal man gjøre...

Skrevet

har også mye tett nese og har gått på nesespray i lang lang tid...men jeg orker ikke å tenke på det fordi jeg må puste!venninnna mi hadde det akkurat likt og det gikk over da hun fødte...så da får jeg bare vente på det da!:)

Skrevet

Kok opp litt vann og ha i en bit peppermyntekrystall eller litt peppermynteolje og pust inn. Det åpner det meste!

Skrevet

Kok opp litt vann og ha i en bit peppermyntekrystall eller litt peppermynteolje og pust inn. Det åpner det meste!

Skrevet

Henger meg på denne! Jeg har også brukt nesespray over en lengre periode (av og på), men aller mest barnespray. Saltvann har null virkning på meg. Jeg har vært forkjøla i minst to måneder nå, og er litt smålei snørr og gørr og bihuler som tetter seg og åpner seg fra dag til dag. Ingen feber, ingenting å klage over, bare litt slitsomt med det tette hodet og den slimete hostehalsen!

Gleder meg til fødselen i februar (32+0 nå). Lengter etter å holde den lille prinsen:)

Skrevet

Jeg var totalt avhengig med begge mine og er det tildels denne gangen også. Og jeg vet jeg egentlig ikke bør si det, men DEN dagen jeg hadde født løsnet nesen opp av seg selv. Jeg trengte ikke spray fra den dagen. Helt sant. Men nå er det jo sånn at du virkelig bør slutte med den, men jeg vet akkurat hvordan du har det; det er umulig å sove uten å puste med nesen. Men som et lite lys i tunnellen da; min nese ordnet seg selv da jeg hadde født :-)

Skrevet

Jeg har også vært avhengig av nesespray i snart to mnd nå.... Og saltvann funker ikke her heller. Det med barnenesespray har jeg ikke tenkt på, men det var da en idé!

Skrevet

Du kan kjøpe en saltvannsspray med menthol. Det fungerer faktisk. Jeg har bihulebetennelse og har et helt lager med nesesprayer av diverse slag! Vanlig saltvannsspray er lurt å ta hele tiden for den myker opp og gjør nesa mer mottakelig for nesespray sa de på apoteket. Ellers hjelper det med mentulatum salve som du kan smøre rundt neseborene, den er så sterk at den åpner opp for ei lita stund i alle fall. Ble også anbefalt av en kollega å drikke mye urtete, var en lege som hadde sagt det til henne. Det var mot tette bihuler, kamille var visst det beste. Føler med deg for det er ikke noe godt å gå rundt med tett nese.

Skrevet

Gravide skal ikke bruke nesespray, det var noe med at det tørker ut slimhinnene. Kjøå deg nesehorn ( : ) ) på apoteket til å skylle nesen med saltvann. Det hjelper i hvertfall på min tette nese, og er helt harmløst for barnet.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...