*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 Tirsdag 0636 kom endelig ei nydelig og overaskende stor jente på 4170 gram og 52 cm (35 cm rundt hodet). Hun var et helt kilo tyngre enn førstejenta vår. Mandag ettermiddag var jeg på overtidskontroll hos jordmor. Vi bor 3,5 timer unna sykehus så da hun oppdaget at jeg hadde 3 cm åpning var hun rask å bestille fly noe som viste seg å være umulig da flyplassen var stengt. Hun registrerte også rier noe jeg ikke var klar ove rat jeg hadde. Jeg ble sendt med ambulanse de 32 mila til sykehuset med rier hvert 5 min noe som gikk helt greit da riene var ganske overkommelige. Kom på sykehuset i 19 tiden og hadde ikke 4 cm åpning før kl 0430 og da startet det for fullt og innen 2 timer hadde jeg fått full åpning og hun kom ut etter 6-7 pressrier. Det jeg ikke fikk med meg var at da hodet kom ut satt navlestrengen så hardt rundt halsen at jeg ikke fikk lov å presse mer da det ville ha skadet babyen. Navlesnoren var for kort så den ville bare ha strammet mer. Jordmora fikk til slutt til å klippe den av og gav meg en sterk falsk pressrie slik at hun kom ut med neste rie. Jeg kjente godt at hun rev og slet litt i henne for å få henne ut. Å føde er jammen meg særdeles ubehagelig men gud for et herlig resultat. Kanskje siden hun er så stor så har hun hengt i puppen siden hun kom ;-) Jeg ble fort påminnet hvor ubehagelig jeg synes tiden rett etter fødsel er, med en utrolig mørbanket rompe, bekkenløsning, betente sting og brystspreng. Søvnmangelen er ihvertfall smertefri ;-) Lykke til videre alle sammen ;-)
kiwegian Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 Gratulerer med jenta! litt "traumatisk", men godt det endte bra!! Lykke til og god jul!!
wiwi Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 Gratulerer. Ja å føde er ikke gøy, men det som blir belønningen er helt topp. Jeg syns heller ikke den første tiden etterpå er så topp. Heldigvis går tiden fort. Slik at ting blir bedre. Lykke til videre. Gleder meg til det blir min tur i april.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 Gratulerer så mye med jenta deres ;o) He he...gøy å føde? Jo, jeg synes faktisk det. Eller retter sagt, det gir meg et lite adrenalinrush, dog det gjør vondt. Men tiden rett etter er blandet på godt og vondt av sterke etterrier (flergangs kjenner ofte det bedre) spes. når en ammer, melkespreng og de hersens bindene som jeg blir helt sår av, øm i rumpa og litt svie når en tisser rett etter fødsel....men det går jo over da ;o) Kos dere kjempe mye fremover ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå