Gå til innhold

Lekking av fostervann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er snart i uke 34 og lurer på om jeg lekker fostervann.

Har hele svangerskapet hatt en del utflod som er hvitt. Nå må jeg skifte truseinnlegg ganske ofte og væsken som kommer nå er blank og har ikke noe spesiell lukt. Er det noen av dere som har opplevd dette?

Det er masse liv i magen men synes det er anderledes enn sist gang jeg var gravid. Kan jo ringe fødeavdelingen å bli sjekket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hlei! I mitt forrige svangerskap skjedde det med meg også. Det er viktig at du tar kontakt med føden med en gang fordi man skal ikke lekke i mer enn to dager pga infeksjonsfaren. Jeg ble satt igang etter to dager, men var kommet til termin så da var det jo greit. Det er en enkel test de tar, de bruker en bomullspinne og du får svaaret etter noen minutter. Ring med en gang du, ikke for å skremme eller noe men tror det er lurt. Masse lykke til, og god jul! Jeg har selv terming 28. jan.

Skrevet

Hei

Skal ringe med engang :-) Takk for svar.

Skrevet

En kan gå lenge med vannavgang uten at en blir satt i gang, fordi du fortsetter å produsere fostervann.

Men som hun andre sier, så er det jo en infeksjonsfare, så greit å ta forholdsregler for det. En annen ting er at det faktisk kan bli for lite fostervann der inne selv om en fortsetter å produsere.

Bra at du ringer inn. Bedre å få en sjekk enn at det skal gå galt.

Lykke til ;o)

Skrevet

Hei,

lurer litt på dette selv.. Snakket med fastlegen min på tlf nå, og fortalte det sånn det var. At trusa var våt flere ganger om dagen, og det er ikke utflod, men mere "vannaktig".. Er i uke 36 nå.

Han sa jeg ikke skulle bekymre meg, og at det heelt sikkert bare var tiss.. Det var det som oftest. Han sa jeg skulle ringe han igjen om det kom store mengder..

Men må ærlig innrømme, at jeg er litt nervøs nå, etter at dere damene her har blitt satt i gang og greier etter lekking : ( Burde jeg ringe føden, uansett? Selvom legen min har sagt det "ER urin" ?

Skrevet

Ta på deg et bind snøfnugg, så kan du dra til føden å få det sjekket. Enkelt for dem å finne ut om det bare er utflod, urin eller fostervann.

Skrevet

La ut et innlegg på anonym også, der fikk jeg samme svar som du ga meg nå :) Bindet er på!

Flaut om det bare er urin da : / heh..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...