Gå til innhold

Trenger råd ang mannen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her nå og vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Min mann skulle ut å spise med en kompis og noen til i går. Jeg hørte på telefonen at han sa til kompisen at han skulle ta det rolig...

Jeg legger meg kl 0030 og bråvåkner kl 0550. Mannen er ikke kommet hjem! Kl 0630 ringer han og spør om jeg kan hente ham i byen (vi bor 10 km utenfor en storby). Ettersom jeg har tre barn i huset (den minste er 2), det har snødd mye det siste halve døgnet og veien er ikke måket, sa jeg at han burde finne seg en taxi.

Forhistorien til dette er at dette har skjedd noen ganger før. Han er på by'n, kompiser kommer seg hjem til rimelig tid (når utestedene stenger). Mannen min påstår selv at han går rundt i byen og "virrer". Han er veldig sosial av seg, men å vandre gatelangs i byen når alle andre er kommet hjem, virker usannsynlig for meg. En gang han kom hjem kl 6 sa han at han hadde vært på nachspiel hos en gammel klassekompis. Dagen etter, når han var edru, kunne han ikke redegjøre for seg hvor han hadde vært. Hmmmm... mistenkelig.

Forrige gang han kom hjem kl 6, som er ca en måned siden, ga jeg klar melding om at jeg ikke fant meg i dette. Han må komme seg hjem med de andre! Prøvde å si at jeg var redd for han når han drakk, blind vold osv., er mest redd for at han er utro, i tillegg blir han helt ødelagt dagen etter, og vi har tross alt tre barn sammen som han må ta ansvar for.

Vel, etter han hadde ringt i morges, ble jeg så forbanna fordi han står full i byen kl 0630. Jeg sendte ham en sms hvor jeg anbefalte buss til landstedet vårt (50 min unna). Han kom hjem her 0730 tydelig opprørt over at jeg ville sende ham på dør. Jeg var ikke villig til å diskutere noe. Det gjør jeg når han våkner og er edru.

Hva synes dere jeg bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ikke moro da det blir sånn.

Stå på ditt så kanskje det kommer en forklaring, ja hvorfor virrer han gatelangs så sent på natten, syns også det var rart.

Lykke til og be om en foklaring siden dette også gjentar seg.

Skrevet

Så mye enkelte kvinnfolk finner seg i. Om du ikke skjønner selv at her er det noe muffins, da kan du bare ha det så godt. Det får være måte på naivitet da menneske. Får det vært mer åpenbart hva han driver med?! Mørkt!

Skrevet

Sa du at dere bor ved en storby? Altså det er der han "virrer gatelangs" i mange timer etter utestedenes stengetid?

Hadde det vært meg så hadde jeg tatt en runde på google, søkt opp en del nyhetsartikler fra aviser o.l. om blind vold,overfall,ran o.l. som faktisk skjer, å bedd han lese litt på dette mens du f.eks tar deg en dursj. Når du kommer tilbake da, så bør han ha en god grunn til at han vil utsette seg for dette, Å hvis han skylder på fylla,bør han vurdere å slutte å drikke. Folk blir faktisk drept bare for å være på feil sted til feil tid, det er ikk et USA-fenomen lenger...

På en annen side,så hørtes det litt rart ut syns jeg da,at det er mulig å bare virre rundt sånn så lenge, men så er jeg født å oppvokst i en by med ca 25 000 innbyggere da. (å foresten,t.o.m her skjer det ting helt uprovosert etter utestedenes stengetid da...)

Skrevet

Om han oppfører seg ufint hjemme når han har drukket, eller uansett egentlig, så ville jeg prøvd å filme det hele.

Prøv å få på film hva han sier gjør FØR han skal ut, så du kan dokumentere det. Og så¨film MENS han har drikker, og ETTER han kommer fra byen/fest. Om du ikke får filmet han direkte, så iallefall hva som blir sagt. Det er ikke ok å komme full hjem i 7-8 tiden på morgenen med 3 barn i hus.

Dette var hva jeg gjorde med min mann, jeg hadde rett og slett fått nok. Det ga han en oppvekker. Han visste ikke selv hvordan han var. Han synes det var helt forferdelig å se/høre seg selv på film og hvordan han var når han hadde drukket. Han takket meg for at jeg hadde filmet det, og spurte også om hvorfor jeg ikke hadde gjort det før.

Klart det er ikke bare bare å få filmet, men jeg slo bare på kamera og lot det surre å gå på bordet, filmet noe som kunne sees, men mest det som ble sagt.

Ønsker deg lykke til iallefall.

Skrevet

HI her...

Takk for råd!

Forrige gang det skjedde, var han flau og beklaget sterkt det han hadde gjort, men så skjer det samme igjen etter en måned. Føler jeg ikke kan stole på ham. Skal nevne at han for et par år siden rigte meg da han var på byn og fortalte at han hadde mistet gifteringen sin. Da han kom hjem fant han ringen i lommen. Han innrømmet at han hadde tatt av seg ringen da han var på byn...

Skrevet

Mistet gifteringen i lomma du gitt... Ikke noe godt tegn vel??

Skrevet

Narkotika??? KAN det være greia?

Skrevet

Jeg sitter her og er forbanna fordi jeg sto opp med barna både idag og igår fordi jeg var så dum at jeg giftet med med et B-menneske. Det blir stadig oftere til at jeg gjør det selv om avtalen er annenhver dag i helga. Fordi jeg tross alt fungerer, mens han er helt sløv. Men når jeg så vekker han i 10.00 tida er han takknemlig for å ha fått sovet, og så får jeg legge med nedpå.

Takk for at du satte mine problem i perspektiv

Neste gang kan du jo si at døren er åpen til 03.00, etter det er han ikke velkommen hjem. Og så kan jo du begynne å ta deg noen sene byturer, og la han ta ansvar for alt hjemme.

Skrevet

utroskap!!!!! skal du se at han putter pikk i fitte før du faktisk får opp øya?!! oh my god ass!!!

Skrevet

Tja....det er jo tydelig at han ikke klarer å "styre seg" når han først er ute og drikker, så da bør minstekravet være at han slutter HELT med det!

Jeg ville vært beinhard i denne situasjonen og si at du egentlig ikke har lyst til å gi han en sjanse til, at dette var dråpen for deg. Og at HVIS du skal vurdere noe videre så er det slutt på drikketurer på byen. Hvis han synes dette er urimelig, så kan du minne han på det flotte alternativet om å bli singel, så kan han gå ut og drikke så mye han bare orker. Si at du finner deg ikke i dette lenger på noen som helst måte.

Hvis disse kveldene/nettene er SÅ viktig for han at dette blir et vanskelig valg, da vet du jo hva du har å forholde deg til i fremtiden også.

Lykke til!

Skrevet

HI her... Tviler litt på at det er stoff. Tror det dreier seg om alkohol her. Han drikker glatt to flaser vin på en kveld på byn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...