blond Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Pepperkaker må vi ha, det er det ultimate julesymbolet (bortsett fra juletre og gaver) ellers baker vi kaker vi liker og som er enkle å lage. Jeg baker en del selv og får noen av familie. Det er slik at noen typer kake kan vi ikke lage selv, det er blitt en del av juletradisjonen å få dem. Det tror jeg er hyggelig for dem som gir de til oss. Jeg er ikke veldig bestemt på å ha samme sort kaker hvert år, synes det er ok å variere, men kan hende det blir annerledes når barna blir større og har mer bestemte meninger om det.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 Prøver å bake kaker som alle liker og kan ha. Og litt ut fra tradisjon. Kakemenner MÅ vi ha. Blir ikke jul uten de. Mannen elsker pepernøtter så de pleier vi å bake. Så baker mamma og jeg noen sammen,, og da bestemmer vi noen som er enkle å lage og noen som krever mer kjevle arbeid som det er greit å dele på to. Blir nok annerledes når barna blir eldre ja og vet hva de vil ha!
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 Baker det vi spiser, og det som ikke blir spist, lager jeg ikke neste år... Så det varieres fra år til år...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 samme som deg kokkeli;) Må ha kakemenn, og samboern må ha peppernøtter. Ellers pleier jeg og mamma å bake smultringer og krumkaker sammen, og vi pleier å bake pepperkaker sammen med tante, men det har ikke blitt i år. Ellers lager vi kaker som er enkle for barna å være med å lage hjemme, serinakaker og havremakroner. også pepperkakehus da;)
Lene~mor til tre Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 Pepperkaker må vi ha, det hører liksom til julen. Så baker vi de kakene vi liker best og som blir spist opp, bakte mye mere før men da var det flere sorter som ikke ble spist opp. Så nå baker vi bare kakemenn, kromkaker og lager ristopper. Smultringer og kransekake kjøper vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå