gerd Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Jeg lurer - noen her som leiger ut? Jeg har lyst på hus og tenker på dette som en mulighet til finansiering av en del av lånet. Dumt eller ikke?
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Vi har utleige og er veldig fornøgd. Det var einaste måten vi kunne få til å bygge hus, samtidig som eg kan vere heime og ta meg av ungane dei første åra. Dei 6000 vi får i huleige går rett i lånet, fekk ca 1 mill større lån pga utleige. Men så har vi vore heldige med leigebuarane våre (har hatt 2 stk på to år, no får vi inn neste i løpet av januar, håpar det går like fint denne gongen og at h*n blir verande litt lenger), har aldri vore problem med betaling, bråk eller anna.
Gjest Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 Vi også leier ut, er en fin måte å betale ned på lånet. Lurt å tenke på en liten buffer til vedlikehold og uforutsatte utgifter tilknytta utleiedelen. Viktig å tenke seg nøye om før man bestemmer hvem man skal leie ut til. Vi har vært veldig heldige:) Men vurder om du virkelig vil ha folk på din tomt hele tiden, du er aldri "alene" når du leier ut. Noen har nok angret på slike ting i ettertid, men det har jo noe med hvordan utleiedelen er i forhold til deres bodel.
HTC Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 Vi er veldig fornøyd, men vær nøye når du skaffer leietaker Hvor mange er de og lever de ett liv dere kan akseptere (slitsomt med festefolk hvis dere har småbarn). Hvor stor del av tomta skal de ha tilgang på (har de en eller to biler? Det fyller opp, barnevogn og sykler som står ute? Hva med hagen, skal de ha tilgang på denne). Sjekk referanser, hvis mulig Vær klar på regler og forventninger med en gang, skriv en riktig kontrakt (du finner mal på nettet). Vær respektfull overfor din leietaker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå